Típus: Holland sör, világos
Saját tapasztalat: Karácsony előtt jutottam hozzá (karácsonyi ajándék volt nekem, magamtól :) ) a Heineken 4 palackos, dobozos, eredeti holland változatához 2499 Ft-ért. A Tescoban vesztegették az akciós, szezonális termékek között, és bár kicsit sokalltam érte a fizetendő összeget, végül győzött a kíváncsiság és bekerült a kosárba. Kibontáskor tetszett az ötletesen összerakott doboz, amely tulajdonképpen egy kinyitható tartó volt, oldalanként két-két üveggel. A négyes pakk minden palackja fémből készült, és a sörgyár korszakai szerint változó, négy különböző design jelenik meg rajtuk a kezdetektől egészen a jövőbeli tervekig.
Maga a sör vegyes érzésekkel töltött el. Miután a pohárba töltöttem, a négy üvegből kettőnél gyakorlatilag teljesen eltűnt a hab már az első kortyok előtt. Ízét tekintve szerintem egy, az átlagosnál édesebb, viszont kimondottan telt ízzel rendelkező sört rejtett a palack, amely legnagyobb meglepetésemre semmiféle fémes ízt nem vett át abból a közegből, amelyben az elmúlt hónapokat töltötte. Ahogy kortyoltam a palackot megerősítést nyert bennem az, hogy alapvetően nem volt rossz sör ez, viszont semmi különlegességet nem rejtett a design-on kívül.
A kóstolás időpontja: 2013.04.
Régebben kóstoltam már a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt-által forgalmazott (és azóta már gyártott?) Heineken-jét, kevésbé jó emlékeket hagyva bennem.
Alkoholtartalom: 5%
Összetevők: Víz, árpamaláta, komló
Gyártja: Heineken Brouwerijen B.V. Amsterdam, Hollandia
Forgalmazza: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 9400 Sopron, Vándor S. u. 1.
Itt vettem: Kecskemét, Tesco; Ára: 2499 Ft / Díszdoboz (2012.12)
Értékelés:
Sör pontszám: 8/10 - A különleges doboz és palackok miatt :)
Ár/érték arány: - 3/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen
"...
VálaszTörlés2004-ban a két legnagyobb 19. századi brazil sörgyárból összeolvadt American Beverages egy hatalmas merger keretében összeolvadt az Interbrew-val, és noha először egy belga igazgató ült egy leuveni központi irodában, nem telt el egy év és átvették a hatalmat a brazilok, élükön Carlos Britóval, aki a mai napig az igazgató, és nem akármilyen figura. Hihetetlenül szigorú üzleti politikával, és brutális érzéketlenséggel szorította le a költségeket, ami rengeteg ellenérzést szült. Amikor bezárta Hoegarden gyárat, akkor konkrét tüntetések törtek ki, és végül rákényszerült, hogy újra kinyissa, ám a tapasztalat, tudás jó része odaveszett – a Hoegardent azóta sem sikerült visszaállítani a régi minőségére. Beszállítói vállalkozások – például komlótermesztők – százai mentek tönkre, miután Brito a recepteket is leegyszerűsítette. A managementet olcsóbb országokba költöztette – így dolgozhattam én is Budapesten az elmúlt 5 évben. A részlegvezetők minden évben megkapják az olcsósítási célszámokat és ha sikerrel járnak nagy bónuszokat kapnak. Brito totálisan kiirtotta az Interbrew korábbi üzleti kultúráját és helyére valamiféle InBev-vallást állított. Annyi biztos, hogy nagyon hatékony – a leépítések, elbocsátások és bezárások közepette a vállalat nyeresége hatalmasat nőtt.
Ám Brito igazi célja nem a Stella Artois volt, hanem az Anheuser Busch, amit pár évvel ezelőtt meg is szerzett, és így mostanra a világ legnagyobb „sörfőzőjévé vált”. A régi családi vállakozásként működő Anheusernél aztán volt mit spórolni bőven – így Brito ismét jó pár évre biztosította a profit növekedését. Sajnos van ezzel azért egy kis probléma: az olcsósított gyárai és brandjei rendre csökkenő eladásokat mutatnak. Ezért Britonak folyton új dolgokat kell lenyelnie, hogy fenntartsa a profit növekedését.
..."
Igen elgondolkodtató írás, itt olvashatjátok el az egészet:
http://folyekonykenyer.blog.hu/2013/07/15/_ideje_lenne_abbahagynia_az_acsarkodast_interju_chris_vannerommal_az_abinbev_volt_piaci_elemzojevel
"Végső soron minden bizonnyal egy új üdítő fog kifejlődni a sörből, ami mindenekelőtt a többi szénsavas üdítőitallal versenyzik majd." - írja a cikk.
TörlésA hozzászólásokban találunk erre egy frappáns választ:
"20 év alatt, több mint 40 százalékos hazai sörfogyasztás-csökkenés legfőbb oka nem a válság, hanem a nagy sörgyárak mindenek feletti ócsítási politikája, ami miatt a sörivók egyszerűen elfordultak a sörtől! És ezek nem tanulnak, egyre-másra nyomulnak az aromákkal ízesített gagyilágerekkel, meg a söríz nélküli sörrel... Valamiért a fejükbe vették, hogy ők azoknak fognak sört főzni, akik nem szeretik a sör ízét. Mi lenne, ha egyszer végre azoknak próbálnának meg sört készíteni, akik szeretik a sört?"
A cikkbők is idevág egy másik rész:
"A nyolcvanas évek Amerikájából kiinduló sörforradalom, vagy sörreneszánsz ma már mindenhol jelen van, a „craft-beer revolution”, azaz az őszinte sör, ami valódi alapanyagokból készülő személyes termék, és nem az a végső célja, hogy minél több pénzt generáljon."
A teljesség igénye nélkül itt vannak az ABInBev sörcsoport nálunk legismertebb márkái, amik mind áldozatul estek ennek a felettébb undorító üzletpolitikának. A heineken pont nem az övék, de minden nagyvállalatnál hasonló a szemlélet, ami a minőség teljes leromlásával esik egybe mindenkor!
VálaszTörlésBorsodi
Borsodi Bivaly
Borsodi Búza
Borsodi Póló
Borsodi Super Dry
Borostyán
Borsodi Friss (Alma, Citrom, Citrom Zero, Grapefruit, Grapefruit Zero, Feketeribizli-Lime)
Rákóczi
Frich Fassl
Riesenbrau
Welsenburg
Kőnigsbrau
Wundertal
Stella Artois
Beck's
Spaten
Löwenbrau
Löwenweisse
Staropramen
Hoegaarden
Leffe Blonde
Leffe Brown
Belle-Vue Kriek
Franziskaner
Coron(it)a
Bud
Rolling Rock
Braník
Měšťan
Vratislav
Ostravar
http://sortesztek.blogspot.hu/search/label/ABInBev
A nagyipari sör úgy viszonyul a kézműveshez, mint a levespor anyukád vasárnapi húsleveséhez!
TörlésNa, ezeket érdemes végigolvasni:
VálaszTörlésNémet tradíció Borsodi módra
http://soromok.blog.hu/2010/11/19/nemet_tradicio_magyar_modra
Kuruc vagy labanc, avagy a nagy K. u. K.Gösser-teszt
http://sorbuvar.blog.hu/2011/07/27/kuruc_vagy_labanc_avagy_a_nagy_gosser_teszt
Kozel-harc: Velke Popovice vs. Kőbánya
http://sorbuvar.blog.hu/2013/07/31/kozel-harc_velke_popovice_vs_kobanya
Ennyi!