2011. október 7., péntek

Radeberger Pilsner 4.8%

Típus: Német sör, világos

Saját tapasztalat: Hűű, ez asztán a szénsavas sör! Csak úgy ömlött felfelé a sok buborék kitöltés után! Gyönyörű, kemény és erős habja pont megfelelő magasságú lett, és nagyon sokáig megmaradt! Ritkán látok ilyet!
A Radeberger pils típusú, olyasmi mint a cseh sörök, bekötött szemmel lehet, hogy ezt mondanám rá.
Íze erősen keserű, de jól áll neki!
A Radeberger eddig nagyon elbújt előlem az áruházak söröspolcai között, de örülök, hogy kipróbáltam, ugyanis kellemesen csalódtam benne.

Alkoholtartalom: 4.8%

Összetevők: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő

Gyártja: Radeberger Exportbrauerei GmbH, Dresdner Str. 2. 01454 Radeberg, Deutschland

Itt vettem: Kecskemét, Malom Center, CBA; Ára: 340 Ft (0.33l)



Értékelés:

Újra vennék? - Talán
Megérte? - Igen

Sör pontszám: 7/10
Ár/érték arány: 4/10

7 megjegyzés:

  1. Világ egyik legjobb söre, NDK-s élményeim fűződnek hozzá, az átkosban is sok helyen lehetett kapni.
    Tavaly Berlinben ittam CSAPOLVA a fogadó/ház a 100 sörhöz nevű kultúrlétesítményben. Link
    http://www.mommsen-eck.de/

    VálaszTörlés
  2. Egy hibája van: itthon "kicsit" drága. Amúgy szerintem a klasszikus németes tökéletesség: semmi flikkflakk, egyszerűen csak nem lehet belekötni. Kiváló sör, bármikor meginnám. Érdekes módon a Ratebeer kóstolói eléggé lepontozták, de szerintem ebben a sörben épp az a jó, hogy nem különleges, "csak" hibátlan.

    VálaszTörlés
  3. Annak idején a papám mindig ezt itta.. Most már értem miért! :)

    VálaszTörlés
  4. Bubu

    Amig a szocializmus volt, én nem nevezném átkosnak, 14-18 Ft volt egy üveg Radeberger. A bolgár tengerparton is lehetett kapni, 1 leváért.

    VálaszTörlés
  5. Határozottan jó sör, persze úgy is volt beárazva az Edekában. Semmi negatív utóíz, csak ami a nagykönyvben meg van írva.
    Édesapám mesélte, hogy korábban ez a legolcsóbb német sörök közé tartozott, első németországi "légióskodása" során "mindig ilyet ittak" (jóval az eu előtt), viszont második "kiküldetése" során már azt a következtetést vonta le, hogy a drága árkategóriába sorolta át magát a márka.
    Nem mondom, hogy mindig ilyet fogok venni itt kint, de nem utoljára találkoztam a radebergei pilsennel.

    VálaszTörlés
  6. Az átkosban valóban olcsón lehetett időnként kapni. Olyankor betáraztam néhány papírkartonnal. A rendszerváltás környékén eltűnt a magyar boltokból és kint Németországban sem láttam az üzletekben. Persze ennek az is lehet az oka, hogy a hatalmas választék eleinte elkápráztatott. Ettől kezdve, rengeteg féle jó sört ittam, majd évekkel később ismét felfedeztem a jó öreg Radeberger Pilsnert. A németországi üzletekben is a drágább sörök közé tartozott, nem véletlenül. Elsősorban a hibátlan íze (tudom ízlések és pofonok különböznek, de én a pils típusú kesernyés söröket kedvelem) és a fantasztikus gyönyörű színe, habja miatt. Nem elhanyagolható a palackozás esztétikuma sem. A barna palackon kidomborodó Radeberger felirat éppúgy mint a cimke, vagy az üveg nyakán lévő címeres arany színű fólia sejteti, hogy prémium minőségről van szó. Ha tehetném mindig ezt innám, az ára miatt azonban manapság csak egy-egy ünnep alkalmával hódolok kedvencemnek.

    VálaszTörlés
  7. Kategóriájában a világ legjobb söre, csak a Pilsner Urquell hasonlítható hozzá.

    VálaszTörlés

Hiba történt a modul működésében
Hiba történt a modul működésében