2011. október 7., péntek

Radeberger Pilsner 4.8%

Típus: Német sör, világos

Saját tapasztalat: Hűű, ez asztán a szénsavas sör! Csak úgy ömlött felfelé a sok buborék kitöltés után! Gyönyörű, kemény és erős habja pont megfelelő magasságú lett, és nagyon sokáig megmaradt! Ritkán látok ilyet!
A Radeberger pils típusú, olyasmi mint a cseh sörök, bekötött szemmel lehet, hogy ezt mondanám rá.
Íze erősen keserű, de jól áll neki!
A Radeberger eddig nagyon elbújt előlem az áruházak söröspolcai között, de örülök, hogy kipróbáltam, ugyanis kellemesen csalódtam benne.

Alkoholtartalom: 4.8%

Összetevők: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő

Gyártja: Radeberger Exportbrauerei GmbH, Dresdner Str. 2. 01454 Radeberg, Deutschland

Itt vettem: Kecskemét, Malom Center, CBA; Ára: 340 Ft (0.33l)



Értékelés:

Újra vennék? - Talán
Megérte? - Igen

Sör pontszám: 7/10
Ár/érték arány: 4/10

16 megjegyzés:

  1. Világ egyik legjobb söre, NDK-s élményeim fűződnek hozzá, az átkosban is sok helyen lehetett kapni.
    Tavaly Berlinben ittam CSAPOLVA a fogadó/ház a 100 sörhöz nevű kultúrlétesítményben. Link
    http://www.mommsen-eck.de/

    VálaszTörlés
  2. Egy hibája van: itthon "kicsit" drága. Amúgy szerintem a klasszikus németes tökéletesség: semmi flikkflakk, egyszerűen csak nem lehet belekötni. Kiváló sör, bármikor meginnám. Érdekes módon a Ratebeer kóstolói eléggé lepontozták, de szerintem ebben a sörben épp az a jó, hogy nem különleges, "csak" hibátlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már annyira nem :)) 350 magyar pénzért már megveszem a Sparban :)

      Törlés
    2. Holnaptól 279 lesz a Sparban 6 db-tól :))

      Törlés
  3. Annak idején a papám mindig ezt itta.. Most már értem miért! :)

    VálaszTörlés
  4. Bubu

    Amig a szocializmus volt, én nem nevezném átkosnak, 14-18 Ft volt egy üveg Radeberger. A bolgár tengerparton is lehetett kapni, 1 leváért.

    VálaszTörlés
  5. Határozottan jó sör, persze úgy is volt beárazva az Edekában. Semmi negatív utóíz, csak ami a nagykönyvben meg van írva.
    Édesapám mesélte, hogy korábban ez a legolcsóbb német sörök közé tartozott, első németországi "légióskodása" során "mindig ilyet ittak" (jóval az eu előtt), viszont második "kiküldetése" során már azt a következtetést vonta le, hogy a drága árkategóriába sorolta át magát a márka.
    Nem mondom, hogy mindig ilyet fogok venni itt kint, de nem utoljára találkoztam a radebergei pilsennel.

    VálaszTörlés
  6. Az átkosban valóban olcsón lehetett időnként kapni. Olyankor betáraztam néhány papírkartonnal. A rendszerváltás környékén eltűnt a magyar boltokból és kint Németországban sem láttam az üzletekben. Persze ennek az is lehet az oka, hogy a hatalmas választék eleinte elkápráztatott. Ettől kezdve, rengeteg féle jó sört ittam, majd évekkel később ismét felfedeztem a jó öreg Radeberger Pilsnert. A németországi üzletekben is a drágább sörök közé tartozott, nem véletlenül. Elsősorban a hibátlan íze (tudom ízlések és pofonok különböznek, de én a pils típusú kesernyés söröket kedvelem) és a fantasztikus gyönyörű színe, habja miatt. Nem elhanyagolható a palackozás esztétikuma sem. A barna palackon kidomborodó Radeberger felirat éppúgy mint a cimke, vagy az üveg nyakán lévő címeres arany színű fólia sejteti, hogy prémium minőségről van szó. Ha tehetném mindig ezt innám, az ára miatt azonban manapság csak egy-egy ünnep alkalmával hódolok kedvencemnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a papírkarton és a LUXUS KLASSE felirat a címkén.
      Valóban az volt, és az is maradt.


      https://collectionerus.ru/collections/spirit-labels/2816/

      https://hu.museum-digital.org/themator/ausgabe/showobjekt.php?m_tid=30&tid=49&objekt=269&ver=standalone

      Törlés
  7. Kategóriájában a világ legjobb söre, csak a Pilsner Urquell hasonlítható hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, ezzel egyetértek. Ám a Pilsnerrel az a bajom, hogy árban ugyanennyi, viszont minőségben olykor ingadozik. Egyszer ilyet fogok ki, máskor olyat. Van mikor nagyon átjön, van, hogy nehezen csúszik, mert édeskés, meg... meg nem olyan, amilyennek lennie kell. Ám ha jót fogok ki, akkor imádom :)

      Törlés
  8. Igen vilag eggyik legjobb sore.

    VálaszTörlés
  9. Garantáltan a legjobbak egyike

    VálaszTörlés
  10. A '80-as években mi csak a "boltvezetők söre" nevet adtuk neki. A Füszérttől jött, bármennyit rendeltünk, akkor is csak 2-3 karton érkezett. A normál halandó nem is tudott a létezéséről _ mint shogy a Wernesgrünerről és a Berlinerről sem -, mert a polcra már nem került ki. Csakúgy, mint a banán, a narancs (nem a kubai) és az Unicum :)

    VálaszTörlés