2012. január 28., szombat

Argus 5% - Lidl sör - Lengyel

Típus: Lengyel sör, világos

Saját tapasztalat: Az Argus egy dobozos sör volt a Lidl-ből, nem vártam tőle nagyot. Bár magyarul nem olvasható a dobozon, Lengyelországban gyártják (Vyrobeno v Polsku)
Az Argus habja a korsóban másodpercek alatt szertefoszlott, színe egészen világos és szinte teljesen átlátszó volt. Íze viszont meglepetést okozott: eléggé féltem az első kortyoknál ennél a - finoman szólva is - nem túl nagy nevű és egészen olcsó sörnél, azonban meglepően kulturált ízvilág fogadott. Megfelelően keserű, egy kevés dobozízzel vegyítve. Igazából mégcsak nem is fintorodtam el a kortyok végén, ez pedig egy alsókategóriás sörnél nagy szónak mondható! 149 Ft-ért sokkal jobb vétel, mint mondjuk egy Steffl, vagy egy Spaten.


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, árpamaláta, komló

Fogralmazza: Lidl Magyaroszág Bt. 1037 Budapest, Rádl árok 6.

Itt vettem: Kecskemét, Lidl, Ára: 149 Ft



Értékelés: 5/10
Újra vennék? – Nem
Megérte? - Szinte ingyen volt

44 megjegyzés:

  1. Meg kell hagyni, jobb mint egy mindenféle mellékízű, "édes-savanyú kukoricadarás", Borsodi.
    Igaz hogy ízetlen, jellegtelen, van egy kis kelet európai piacra gyártott népsörökre jellemző dobozíz, de azontúl tiszta, ellentétben az indokolatlanul drága, büdös, kukoricával telerakott magyar népsörök többségével.
    Na és olcsóbb! Nemritkán dobozonként 50-100 forint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma ittam először és meglepően ízlett. Könnyű, lágy az ízvilága, és kellemes az utóíze is.

      Törlés
  2. Előző Vagyok! Nemritkán 50-100 forint a különbség!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz!Van olyan mint a Heineken sőt.És nem LENGYEL ,CSEH.Nem tudom miket irkálsz.

      Törlés
  3. Ennek van egy strong változata, ami 7,2% alkohol tatalommal bír, és jóval komolyabb versenyző.
    Az íz, zamat, aroma kb... ugyanez, csak erősebb alkoholosság, édesebb illat, és íz, nehézkes, szinte szirupos, de nem elég szénsavas, még annyira sem mint a sima 5% os.
    Gyorsan a fejbe száll, mint általában az erős sörök.

    VálaszTörlés
  4. Nekem a frissen sült kenyér ropogós héjának az íze jutott eszembe amikor ez első kortyban egyesültem ezzel sörrel.
    Nekem ízlett, de ha lehet inkább soproni, vagy borsodi.

    VálaszTörlés
  5. Én a 7.2-est próbáltam (most is az iszom) nekem ízlik olyna nagyon sűrűn nem hiszem hogy venni fogok maradok a Krusovice-nél meg a Soproninál :)

    VálaszTörlés
  6. És ilyet láttatok?

    http://www.kamnapivo.sk/pics/pic10157.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aki cseh sör párti annak nem biztos hogy tetszik az ARGUS, de én jó véleménnyel vagyok róla és csak ajánlani tudom a mindennapi sörivóknak. Ár érték arányban verhetetlen. Ami 7,2% strongot illeti, tetszik, ízlik, de nagyobb mennyiségben már fejfájást okozhat :)

      Még nem láttam ilyen Argus-t, de megkóstolnám...

      Üdv:
      Pippo

      Törlés
  7. Szerintem egyáltalán nem asszociálható a cseh sörök ízvilágával, hiszen ahhoz nem elég komlós, nem elég keserű, sokkal inkább malátás, édeskés íze és illata van. A cseh sörök, főleg a pils típusúak, markánsabb keserűvel bírnak, de szinte az összes cseh sörre igaz.
    Én a 7,2-es Argus Strong verziót preferálom, mert az pont annyival jobb, mint a sima, mint amennyivel gyengébb fehér dobozos a jó söröknél.
    Tehát kvázi egy javított Argus sör, mert van íze, ami kellemesen telt, míg a másik kicsit ízetlen, és jellegtelen.
    Annak meg aki a megszokások embere, és ráadásul igénytelen, annak nem való az Argus-hoz hasonló iható olcsó sör, mert az inkább esküszik sokkal rosszabb minőségű agyon marketingelt Magyar népsöröket, amik csapvízből, olcsó, silány alapanyagból és kukoricagrízből készülnek, allományjavítóval és tartósírószerrel.
    Üzenem ezt annak(azoknak) aki(k) az írják hogy inkább megveszi(k) a baromi drága borsodit, vagy sopronit.
    Mert ha belegondolunk, ezen sörök tisztább és jobb alapanyagból készülnek feleannyi költséggel mint nálunk, és kukoricát sem kell belerakni spórolás végett.
    Hát mért nem raknak a németek kukoricát az olcsó sörbe, hisz rengeteg pénzt nyernének, mivel kevesebb maláta felhasználásával több sört csinálhatnának.
    Zárómondatnak: Inkább veszek két doboz ilyet, és fizetek 300 Ft-ot, mint egy doboz Magyar marketing sört ami 200 Ft, vagy a fölött van általában.

    VálaszTörlés
  8. Szerintem egyáltalán nem asszociálható a cseh sörök ízvilágával, hiszen ahhoz nem elég komlós, nem elég keserű, sokkal inkább malátás, édeskés íze és illata van. A cseh sörök, főleg a pils típusúak, markánsabb keserűvel bírnak, de ez szinte az összes cseh sörre igaz.
    Én a 7,2-es Argus Strong verziót preferálom, mert az pont annyival jobb mint a sima, mint amennyivel gyengébb a fehér dobozos a minőségi söröknél.
    Tehát kvázi egy javított Argus sör, mert van íze, ami kellemesen telt, míg a másik kicsit ízetlen, és jellegtelen.
    Annak meg aki a megszokások embere, és ráadásul igénytelen, annak nem való az Argus-hoz hasonló iható-olcsó sör, mert az inkább esküszik a sokkal rosszabb minőségű, agyonmarketingelt Magyar népsörökre, amik csapvízből, olcsó, silány alapanyagból és kukoricagrízből készülnek, allományjavítóval és tartósírószerrel megspékelve.
    Üzenem ezt annak(azoknak), aki(k) azt írják, hogy inkább megveszi(k) a baromi drága borsodit, vagy sopronit.
    Mert ha belegondolunk, ezen sörök tisztább és jobb alapanyagból készülnek feleannyi költséggel mint nálunk, és kukoricát sem kell belerakni spórolás végett.
    Hát mért nem raknak a Lengyelek, vagy a Németek kukoricát az olcsó sörbe, hisz rengeteg pénzt nyerhetnének, mivel kevesebb maláta felhasználásával több sört csinálhatnának.
    Zárómondatnak: Inkább veszek két doboz ilyet, és fizetek 300 Ft-ot, mint egy doboz Magyar marketing sört ami 200 Ft, vagy a fölött van általában.

    VálaszTörlés
  9. nos, valójában annak ellenére, hogy ebbe nem került kukoricadara, ami a magyar sörök tipikus összetevője, nem nagyon sikerült jobbat alkotni...túl édes, semmi komlós keserűség, csak valami fémes utóíz. Az előnye meg csak az ára lehet. Aki viszont valódi sört inna, annak ez sem ajánlott. Inkább ritkábban valami csehet, mondjuk egy Staroprament, vagy Prazdrojt, ha már alsóerjesztésűt...egyébként meg méginkább valami belga ale-t, vagy trappistát, esetleg egy jó kis IPA-t.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ár/érték arányban a helyén van. Magasan a top ebben a kategóriábian. És könyörgöm ne hasonlítsuk már a Staropramenhez, ez olyan mintha Ferrarit hasonlítanánk a Seathoz, mind a 2 autó, jó is de....
      Én most is iszom a pasztőrözötlen 5.7%-os-t és meglepően finom édeskés, kevés kesernyés ízzel, nekem ízlik.

      Törlés
  10. Sajnos a Perlenbacher húsvét óta megszűnt létezni, pedig az nagyon jól eltalált sör volt a Lidl-ben :-/

    VálaszTörlés
  11. Perlenbacher is jó (volt) a LIDL-ben, remélem újra bevezetik. Lidl szeret egyik pillanatról a másikra csak úgy termékeket eltüntetni (pl smarties-es csoki), hogy aztán pár hónap/év múlva új csomagolással/ízzel visszahozzák.

    Ez az Argus meglepően jó, bár a Grafenwalder nekem jobban tetszik. De nem rossz, ennyi pénzért meg főleg. A kukoricás magyar söröktől, főleg a Dreher-től olyan fejfájásom támad, hogy öröm nézni. Szánalmas a hazai söripar.

    VálaszTörlés
  12. Hali!
    Az Argus-nak most több fajtáját elkezdte forgalmazni a Lidl van tequilás, valamilyen dobozos premium és amit megkóstoltam ma az a Argus Maestic, ami egy Cseh típusú sör. Erről szívesen olvasnék tőled egy tesztet, véleményt....engem nagyon emlékeztet valamelyik Cseh sörre az íze, de nem tudtam rájönni, hogy melyikre.

    VálaszTörlés
  13. Én a mézes és tequilás Argus-t próbáltam most. Mindkettő kellően igényes üvegben van és 199 forintos árához képes szvsz prémium minőségű. Csak ajánlani tudom. Holnap veszek is belőlük még és kipróbálom a Cseh típusú és pasztörizálatlan változatot is. Kíváncsi vagyok mit adnak azok is ezért a pénzért.

    A fenti fehér Argus az olcsó sörök között is az egyik kedvencem. Alapból is jó ára van de néha akcióban még ennél is olcsóbban meglehet venni akár 129-ért is - főnyeremény.

    VálaszTörlés
  14. A mézes nem jött be, viszont a Tequilás nagyon kellemes meglepetés volt.
    Az unalmas citromos történet helyett mindenképpen felüdülés volt.
    Vettem is még 4 üveggel :)

    VálaszTörlés
  15. Az Argus Majestic nekem is bejött, a nem pasztőrözött dobozos is kellemes, úgyhogy ezekkel megint nagyot dobott a minőségi _és_ kedvező áron kapható sörök választékán a Lidl.

    VálaszTörlés
  16. Mostanában ha sörözünk, ezt szoktuk venni, mert olcsó és ahhoz képest nem rossz sör! Persze inkább innék Soproni1895-öt (mert régebben többek között azt ittuk), de mostani helyzetben az Argus is megfelel. Tehát ár/érték arányban nagyon jó.
    Üdv.

    VálaszTörlés
  17. A külfdöldi tulajdonú nagyüzemeinkből kikerülő sörparódiákank, csak a marketingje jó. A borsodi, soproni, arany ászok, kőbányai, szalon nagyon alacsony minőségű termékek, kukoricával telepumpálva a költséghatékonyság érdekében. Nem csoda tehát, hogy egy semmilyen Argus is jobb náluk. Egy olyan termék ami szintén igen rossz minőségű, de legalább nincsenek benne oda nem illő anyagok, és az ára is kedvező.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erőteljesen vitatkoznék. Ez az Argus Maestic ez nem rossz minőségű. Tuti, hogy nem kóstoltad. Simán veri a túlértékelt Budweisert, ezt simán meginnám ismeretlenül egy prágai kocsmában is. Szerintem a legjobb cseh sörök között van, amiket itthon találhatunk.

      Törlés
  18. És ott van még a szintén átlátszó üveges Argus Gold, na az is nagyon finom és 6% - os, 200 FT - ért. Össz-visz a 179 Ft - os dobozos pasztörizálatlan, mikrofilterezett jön be a legjobban ami 5,7% alkohol tartalommal bír és érdekes a komló íz benne, hasonlít a Budweiser-re.

    VálaszTörlés
  19. Most iszom épp a mézes verzióját ennek a márkának. Hááát, nem hiszem hogy fogok venni máskor ilyet. A sör minősége nem tűnik gagyinak, sőt, csak a mézes ízvilága nem jön be nekem. Nagyon furcsa az utóíze. De egy próbát mindenképpen megért.
    Egyébként ha már a Lidl-ről van szó, ha valaki kedveli a gyümölcsös söröket, akkor a HB Grapefuit-ot ajánlom, akciós szokott lenni 170 Ft körül.

    VálaszTörlés
  20. Olcsó gyenge túl édes (strong) és semmivel sem jobb egy Soproninál.
    Hogy van-e benne kukorica? Hát itt sokan megmondták hogy nincs. Ők biztos nagy sörszakértők ha erre esküsznek. Egészségetekre...

    VálaszTörlés
  21. KÍÍBASZOTTTTTTTT XD

    VálaszTörlés
  22. A dobozos sör, az nem sör. Aki igazán sörös, az tudja. Kóstold meg az üvegest.

    VálaszTörlés
  23. Az Argus Gold,- Majestic,- Unfiltered.Ezekt veszem a Lidl-ben.Csakis mert:üveges,finom és az áruk is verhetetlen.Csak azt nem értem,miért rakják ki melléjük 219 Ft-ért azt a gagyi Borsodit?

    VálaszTörlés
  24. Azért mert kell magyar márkás termékeket tartaniuk sörökből is - még akkor is ha ár/érték arányban sehol nincsenek az importtól. Szép ez a "vegyük a hazait" téma, de sajnos sok esetben a ló túloldalára kerülünk. Ha valamit rosszabb minőségben csinálunk mint mások, ráadásul drágábban, annak nem lenne helye a piacon. És ez nem csak a sörökre igaz.

    VálaszTörlés
  25. szeritnem ez a sör nem jó, íre még elmegy, de nagyon felverte a savamat már egy doboz után is a maró érzés a gyomromban

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több rövidet kell inni hozzá és minden savas probléma megoldva.

      Törlés
  26. Hallo, az Argus nem lengyel, hanem cseh sör!!!!

    VálaszTörlés
  27. Sziasztok!

    Tegnap vettem néhány Argus sört a Lídülben... a tequilával ízesített (El Bravos, ha jól emlékszem) bitang jó!

    VálaszTörlés
  28. Ugyanugy meglepett engem is a sor kostolasanal az ize, mint a tesztelot. Kellemes meglepetes az arahoz kepest joizu sor szerintem. A 7.2%ost is probaltam az is izlett. Nyilvanvalo nem csucsminoseg, de az ara alnemet sorszintu, az ize viszont tenyleg finomabb mint a magyar kozepkategorias soroknel!

    VálaszTörlés
  29. Az Argus sörök közül ezt tartom legkevésbé jónak. Sajnos a Szűretlen már nem kapható, az szerintem messze a legfinomabb Argus és veri a teljes hazai gyártású kínálatot.

    VálaszTörlés
  30. Ez a régi Argus premium fehér dobozos alap lager ár érték arányban egy egész jó kis iható sör volt, kicsit savanykás, de semmi kellemetlen utóíz, meg volt a karaktere ami kellett. Nem rég láttam a Lidl-ben olcsóbban mint korábban, kicsit nagyobb dobozzal, amire rá volt írva hogy "új receptúra". Az összetételt meg kellett néznem, amiben fellelhető volt a KUKORICADARA... gratulálok -,-... végre volt egy olcsó tök iható kis lager, ami tiszta ízű volt és olcsóbb, jobb volt mint a magyar kukoricás pancsok, de el kellett cseszni valamivel, mert "ráfért"...-,-

    VálaszTörlés
  31. Csak a nagyobb dobozosban van kukorica (550ml) a fél literes maradt változatlan. Az egyik legjobb "normál" sör. Én a Soproni 1895, Krusovice svetlé és ezt szoktam venni. A sörízű söröket szeretem ;)

    VálaszTörlés
  32. A Budweiser-től sem kell elájulni nem nagy szám sznoboknak jó legfeljebb.A Soproni sem az.
    Magyarok között most a sötétzöld pécsi prémium ami jó.
    Argusból majdnem mind jó és gazdag a választék. Legutóbb üvegest vettem zöld címke,vitorláshajóval.
    És tényleg olyan mint ahogy írják sokan. Nem karakteres pilseni de érezni hogy pilseni.

    VálaszTörlés
  33. Nem tudom hol gyártják az Argust. Nincs ráírva egyikre sem.

    VálaszTörlés
  34. Szerintem teljesen rendben van ez a sör, jobb mint a drágább Borsodi, Soproni, stb. Nyilván vannak sokkal jobb sörök is sokkal drágábban. És egy fontos dolog, az egyéni ízlés kérdése, akinek más az ízlése az azt mondja nem jó, akinek bejön semmit sem szól megissza. :-))

    VálaszTörlés
  35. Én már ittam egy párszor argust Üveges és dobogos verzióban is, és nemtudok rosszat mondani róla szerintem ennyi ppénzér kiváló :)

    VálaszTörlés
  36. Én is vettem a bátorságot és kipróbáltam, bár ne tettem volna. Én még ilyen rossz sört életemben nem ittam. Nem tudom mihez mérjem, valaki a steffl- hez hasonlította, szerintem a steffl iható, ez meg egyszerűen ihatatlan. Ha a sivatagban már csak argust ihatnék, lehet, hogy harakirit követnék el magam ellen.

    VálaszTörlés
  37. Szerintem ebben az árban nagyon jó, persze ízlések és pofonok. Nekem pl. a Soproni kuka, nem sok rosszabb sör van mint az szerintem, előbb iszok egy Arany Fácánt mint Sopronit. De hát ugye mindenkinek más jön be, ez így a jó.

    VálaszTörlés