2011. június 3., péntek

Leffe Blonde

Típus: Belga sör, világos

A Leffe család 6 tagjából az elterjedt, világos változat. (Leffe Blonde, Leffe Brown, Leffe Radieuse, Leffe Ruby, Leffe Tripel, Leffe 9)

Saját tapasztalat: A pohárba töltve nem sok hab keletkezett, de ez lehet az én ügyetlenségem is, mivel túlságosan elfordítottam a poharat. Ízvilága tipikus Leffés, összekeverhetetlen mással. 100 sör közül megismerném, a barna változatához hasonlóan tele van frissességgel, erővel, látszik, hogy nem spórolták ki belőle az anyagot. Egyetemi éveim alatt számtalanszor ittam már Leffe Blonde-ot, most is hozta ezt a formáját, előtörtek bennem a kellemes emlékek. Ha valamihez hasonlítani kellene, az talán a Löwenweisse vagy az Edelweiss lenne, csak belga kiadásban. (tudom, tudom, azok búzasörök, ez meg nem, de akkoris!)
A család többi tagjával – a barna kivételével – itthon még sehol sem találkoztam, de az eddigi tapasztalataim alapján vadászni fogom őket!

Alkoholtartalom: 6,6%

Összetevők:
ivóvíz, árpamaláta, kukorica, komló
Gyártó: BR. Abbaye de Leffe S.A. B-5500 Dinant
Importálja és forgalmazza: Borsodi Sörgyár Zrt, Bőcs, Ráküczi út 81.

Itt vettem: Kecskemét, Malom Center, CBA - Ára: 369 Ft



Értékelés:
Újra vennék? – Igen!
Megérte? – Igen


Sör pontszám: 9/10 – Ez már majdnem tökéletes sör! :)
Ár/érték arány: 8/10

25 megjegyzés:

  1. Nagyon finom sör, személyes kedvencem volt sokáig a belga sörök között, amíg rá nem találtam a Delirium-ra...ja, és a 370-440 Ft még egész baráti ezért a minőségért.
    B

    VálaszTörlés
  2. Amúgy az InBev gyártja Leuvenben a Stella gyárban, meg talán Jupille-ben is gyártanak valamennyit, a licensz díjat pedig fizetik a papoknak :)

    VálaszTörlés
  3. Én nagy sörivó vagyok, de ez egy borzalmas sör. Órákig émelyegtem tőle. Valami borzalmas íze, és még borzalmasabb utóíze van. A Tesco-s Schlossmühle sör magasan veri. Soha többet nem iszok ilyen Belga löttyöt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barátom, neked nem is való max. Arany Mászok!

      Törlés
    2. Az az. Te ne igyál csak Kőbányait Lötty? uristen.
      Sört se igyál

      Törlés
    3. marha nagy sörivó lehetsz, az összes hordómosó sört végigpróbáltad már 200 forint alatt!

      Törlés
  4. Vettem egyet erre olvasom az osszetevoin hogy kukoricat tartalmaz, normalis hogy mar egy ilyen draga nagy nevu sorben is van vagy ez mas mint a kukoricadara?

    VálaszTörlés
  5. Nekem is kedvencem,nagyon,de nagyon finom sör,mindenkinek jó szívvel ajánlom.A tesco-s százforintos sört nem szabad megvenni.....ha valamitől émelyeghetünk,akkor az a tescos sör.....

    VálaszTörlés
  6. Tesco-s Löttymüller :D Ne haragudj de ha ezekkel a szarokkal vagy te nagy " sör ivó " meg is értem hogy egy 6,6 % os sörtől már bebaszol :D Én is 3 %os vizezett sörhöz hasonló szart innék , én is berúgnák az igazi SÖRTŐL :D

    VálaszTörlés
  7. Leffe , Duvel , Hoegaarden , Paulaner , Budweiser , Heineken , ezek azok a sörök , amiket az utóbbi 1 évben iszok csak!! Magyar sör olyan mind a magyar autó a Suzuki :D Max a Soproni , amit még tűrhetőnek tartok , azt csá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mi éghajlatunk eleve nem jó a prémium sörhöz, de pálinkában és borban azért tartjuk magunkat :D

      Törlés
  8. Sajnos ez is a multinacionális karvalytőke martalékává vált, az ABInBev személyében!

    VálaszTörlés
  9. Volt szerencsém Belgiumban tanulni egy szemeszter. Az ottani sörökkel talán az eredeti cseh sörök versenyezhetnek,(természetesen ez ízlés és igényességi szint kérdése,van aki lenyeli a kozelt is :) ). De a Leffe... aki ivott már igazi,nívós belga söröket (Westmalle,Duvel etc.) az ezt a legkisebb jóindulattal sem nevezi jó sörnek( sem a grimbergen nevű borzalmat). Viszont van egy limitált kiadású,csak az év bizonyos szakában kapható változata a Leffe Royale,azt minden sörkedvelőnek illik egyszer megkóstolni. És természetesen a sörivók Mekkájába,a Delirium Café-ba is aki teheti látogasson el,mindenképp egy életre szóló élmény. :)

    VálaszTörlés
  10. Épp most iszom egy üveggel. Ez nem jó. Soha többé nem veszek. Inkább bármilyen cseh sör (vagy német)

    VálaszTörlés
  11. Telenyomják kukoricával ezt is, még szép, hogy nem lehet jó! Az ABInBev nevű multinacionális sörósiás minden termékével ezt csinálja. Felvásxárolja a híres sörgyárakat szerte a világon, kirúgdossa a dolgozókat, és lerontja a nagynevű márkák minőségét. Azért hogy még több pénzt harácsolhasson, újabb és újabb sörgyárak tönkretételére!

    A cseh és német sörök egy teljesen más világ, a lagerek nagyban eltérnek az ale söröktől, amilyeneket a belgák készítenek. Az előbbiekhez szokott embereknek nem biztos, hogy ízlik az utóbbi. De aki jó belgát keres, ne Leffe-t igyon, válasszon valamelyik trappista sörből. A fokozatokat azonban mindig érdemes betartani, mert egy suzukiból sem lehet azonnal egy forma1-es autóba átülni!

    VálaszTörlés
  12. Finom sör! Csak szokni kell az ízét!!! ;-)

    VálaszTörlés
  13. Messze elmarad a Duvel és a Corsendonk Agnus után, szerintem... jó, egy egyéniség a belgák között, de nekem a barnája sokkal jobban tetszett. Amikor ittam a világost, már akkor is arra gondoltam, hogy jó-jó, csak nem barna. Egy kis test hiányzik belőle. A barnájában viszont pont megtaláltam, azt az ízt és testet, amit kerestem a világosban. én 7-nél többet nem adnék neki, sem ár/érték arányban, sem pontban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Belgák közül az "Orval", a "Westmalle Tripel", a "Chimay Bleue" és a "Rochefort Trappistes 10" a kedvenceim. Bár én a kicsit kevésbé konzervatív, teljesen őrült amerikai komlós ALE-eket jobban szeretem, abból is a szélsőségesebb fajtákat, a Dupla IPA-kat. A BrewDog, a Mikkeller, a De Molen főzde ilyen cuccai például világsztárok!

      Törlés
  14. A barna Leffe, az annyira egy jó ital.Nálam az első háromban szerepel.De ez a szar?Ez ihatatlan!!Bűzlik a kukoricától,ami az ízében még jobban kiteljesedik.Én már csak az erős és karakteres sörökhöz vagyok szokva,de ettől a borzadálytól én is émelyegtem.És nem a 6,6% miatt!Ha nem a fojtogató és mindent legyűrő kukoricától.
    Ezért a trágyáért legközelebb nem hogy pénzt nem adok,de aki ilyet mer nekem ajándékozni,azt kitagadom.
    Igyátok a barna Leffét!De ezt a ganét senkinek se ajánlom!!!!

    VálaszTörlés
  15. Én egy Belga bácsitól kaptam ajándékba a strandon. Most iszogatom, és hát azért is jutottam erre az oldalra, mert utána kellett járjak, mi ez az isteni íz:) Mindenkinek csakis ajánlani tudom. Egészségetekre!:)

    VálaszTörlés
  16. Sajnos nagyon széles intervallumban mozog a Leffék minősége az InBev miatt. Az igazi, eredeti Leffe (bármelyik) igazán nagyon jó, csak az InBev tönkretette. Amit a belgáknál veszek, vagy megfelelő helyről importálok hordót, az tényleg nagyon finom, kiegyensúlyozott ízű, de a szupermarketekben kapható változatok szarok... És sok neves sörgyrtóra igaz ez, hogy a nálunk kapható változataik nagyon nem azt az ízt adják, amit az eredeti. Ilyen pl. a lágerek közül a Zipfer, vagy a másik eredendően belga sör, a Grimbergen, amit most a francia Kronenbourg gyárt. Vacak... De ha az ember hozzájut egy eredeti recept alapján készített palackhoz, akkor csalódni nem fog, max. kellemesen!

    VálaszTörlés
  17. szar mint a belgák általában

    VálaszTörlés
  18. Van még sajnos jónéhány multicég aki a nekünk magyaroknak meg a többi közép- és kelet-európai polgárnak más minőséget szán. Löncshústól a kutyatápig mindenhol előfordul csak a profit több legyen.

    VálaszTörlés
  19. Ihatatlan kukoricás szar. Ennél egy Lobkowicz ale a penny marketből is 5x jobb

    VálaszTörlés