2011. október 2., vasárnap

Kronenbourg 1664 Blanc - Búza sör

Típus: Francia sör, világos, búza

Saját tapasztalat: A pohárba kitöltve olyan, mintha Hoegarden lenne: egészen világos színű. A designerek biztosan sokat dolgoztak azon a kompozíción, hogy az üveget kékre készítsék, hogy jól mutasson a sárgás sör mellett. :) Ez apróság volt, de nekem nagyon tetszett. A sör ízvilágát tekintve eléggé összetett, ugyanis a búzasörök frissessége vegyül más egyéb hozzáadott ízesítőkkel (citrom, koriander, valamint édes narancshéj). Összességében egy finom elegy keletkezett az ízkavalkádból, amely sokáig megmaradt a számban és szívesen gondoltam vissza a fogyasztás közbeni jó érzésre. A korábban tesztelt sima Kronenbourg 1664 nem alkotott maradandót, viszont ez a búza változat kimondottan különleges és finom volt.

Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, búzamaláta, búza, glükóz szirup, természetes aromák (citrom, koriander), komlókivonat, fűszerek (édes narancshéj, koriander)

Gyártja: Brasseries Kronenbourg, Franciaország
Fogralmazza: Carlsberg Hungary Kft. 2040 Budaörs, Neumann J. u. 3.

Itt vettem: Kecskemét, Auchan, Ára: 322 Ft (0.33l)



Értékelés:

Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen

Sör pontszám: 8/10
Ár/érték arány: 8/10

16 megjegyzés:

  1. a legkirályabb búzasör szerintem! szinte itatja magát:)320-380 Ft-ért nagyon adja:)
    B

    VálaszTörlés
  2. pfejjj,biztos minőségi anyagokból,különös odafigyeléssel készül,nem is szeretném lehúzni,akinek ízlik az vegye,de nekem a az édes narancs íz rettentően sok volt.Nekem ez nem sör,inkább a gyümölcsösökkel tudnám összevonni

    VálaszTörlés
  3. én épp Kronenbourg Blanc-ot iszok. szerintem fonom, tényleg szinte itatja magát.

    VálaszTörlés
  4. Ez a sör az úgynevezett "Belga búza" kategóriába tartozik. Ez eltér a többi belga sörfajtától is, de még inkább eltér a német búzasöröktől. Ebben a csoportban, ez a Kronenbourg 1664 Blanc, egy átlag alatti példány. Akinek bejön ez a vonulat, érdemes megkóstolnia a St. Bernardus Wit sört, ami lényegesen jobb, igaz drágább is.

    http://sortesztek.blogspot.hu/2013/12/st-bernardus-wit-55.html

    VálaszTörlés
  5. Agyon van parfümözve az illata és az íze is, de közben nem elég testes és nem elég eredeti. Hogy kaphatott ez 8 pontot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy, hogy igazán ízletes és képes az ember kilépni a skatulyák világából :)

      Törlés
  6. Ízlések és pofonok! Nem tipikus búzasör, de aki néha kikacsint a testes sörök birodalmából, annak kitűnő választás. Egyedi íz világú, szépen megkomponált sör (nyáron behűtve…. nem is karok mást inni ). Ízében sok minden felfedezhető, de egyik rész sem tolakodó és ami ritkaság, hogy elrugaszkodott a sablonoktól. Ha az árát is figyelembe veszem, szerintem igenis ér 8 pontot!

    VálaszTörlés
  7. Párommal szívesen fogyasztjuk, mert egy igazán friss, finom és összetett ízvilága van.

    VálaszTörlés
  8. A "nehéz" búzasörökhöz képest ez a termék egy rendkívül légies, ízes példány! Fantasztikus a citromos, narancsos ízhatás. Úgy gondolom, hogy nagyonjó betárazás ha a hűtőben mindig van belőle pár palack, mert a vendégek imádni fogják! A Nők is!

    VálaszTörlés
  9. Tényleg egy semmihez sem hasonlítható kellemes sör!van tőle szebb és jobb az tény de nem is az a célja,hanem az hogy laza könnyed élményt nyújtson.nekem a kedvencek közt van

    VálaszTörlés
  10. Szerintem is nagyon jo. Kezdo sorivo vagyok de ez eddig nagyon bejott. Mostantol mindig van itthon belole, mert ezzel barkit meglehet kinalni, tuti izleni fog neki.

    VálaszTörlés
  11. Na neee. Sörhöz semmi köze,összetevőket olvasva elszörnyedtem.Fele a mosogatóban végezte..

    VálaszTörlés
  12. Hát ez egy megosztó sör. Kint Franciában anno amikor voltam, mindenki ezt szlopálta. Szerintem nyáron, jégbe hűtve, nagyon rendben van, de egyébként vannak nála egyértelműen jobbak, mint pl. a Hoogarden, vagy az Edelweiss. Utóbbi is megosztó, mielőtt lehurrogtok, az is pont olyan, hogy kinek, mi. Nekem pont a kis citrusossága jött be. Nem is rakok belé citromot. Persze nem is egy Lőrinczi belga búza egyik se. :D Nekem a Lőrinczi pl. nagyon átjött :)

    VálaszTörlés
  13. Az előttem író Péter véleményével szinte egy véleményt irkán le, igen a sör megosztó de hogy a mosogatóba köt ki hát a írónak nincs köze a sörhöz

    VálaszTörlés
  14. Ez nem sör. Inkább sör alapú üdítőital a kategóriája, kb. mint a gyümölcsös "sörök".

    VálaszTörlés