2012. szeptember 17., hétfő

Kácov Hubertus Světlý Ležák 4.7%

Típus: Cseh sör, világos
 

Saját tapasztalat: A Pivovar Kácov 1457 óta főzi söreit Csehországban, Kácov-ban. A világos pilseni típusú sörük színe határozott, aranysárga, jó cseh sörökhöz méltóan egészen testes, sötét. Érdekessége, hogy a címke szerint nem pasztőrözték a készítés során. (Utoljára ilyet a Kurfun kóstolt  söreim között a Corfu Beer kóstolásakor láttam.) Habár a Huberus kicsit gyorsan elvesztette a habját, de ezt az apró gondot mással helyrehozta. Ízvilágát a kesernyés komló tölti be, és a kortyolások között megjelent egy egészen egyedi, fűszerű ízre emlékeztető valami. (konkrétan egy zöldfűszeres vajkrém képe ugrott be!) Először azt hittem, hogy valami baj van velem, de utánaolvastam, és találtam az interneten hasonló élményt (fű) más írásoknál, így visszatért az önbizalmam is. Összképe teljesen rendben van, a keserűség mellett kicsit érződik a maláta édessége is, egész jól kibalanszírozták a Hubertus ízvilágát. Kellemesen gyorsan lecsúszott, és egyedi ízével valószínűleg bekötött szemmel sem találgatnék sokáig, hogy pontosan mit is iszom.

Ratebeer link

A Hubertus-t apukámtól kaptam ajándékba, ezúton is köszönet érte! :)

Alkoholtartalom: 4.7%

Összetevők: víz, árpamaláta, komlókészítmények

Gyártja: Pivovar Kácov S.R.O., V Podskali 6. 285 09 Kácov, Csehország

Itt vettem: Ajándék volt






Értékelés
Sör pontszám: 8/10
Ár/érték: Ajándék volt
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

1 megjegyzés:

  1. Csehországban egyre elterjedtebb, hogy nem pasztörizálják a sört, mert akkor megváltozik az íze. A nagy retróhullámban az egyik ilyen divatdolog lett az ultraszűrés, a baktériumokat nem megölik melegítéssel, hanem egy membránszűrőn gyakorlatilag sterilre szűrik a sört, és ezzel eltarthatóvá válik, de az íze állítólag olyan, mint mikor régen nem pasztörizálták a sört. Mondjuk én nemigen érzem a különbséget.

    VálaszTörlés