2012. szeptember 8., szombat

Novopacké Pivo - Valdštejn 7%

Típus: Cseh sör, világos

Saját tapasztalat: A Novopacké Pivo-t körülbelül 1 hónappal ezelőtt ismertem meg, ugyanis akkor a Kumburák-ot kóstoltam meg. Már akkor is határozottan bejött a sörfőzde által megálmodott ízvilág, így bizakodva bontottam ki a Valdštejn-t is.
Ráadásul most a Valdštejnt kötzvetlenül a Podkrkonošský Speciál után kóstolom, így ahhoz tudom hasonlítani. a A címkén 7% alkoholtartalmat tüntettek fel, úgyhogy ez az előzőhöz hasonlóan szintén rendesen fejbevágós sör lesz... Amikor lepattintottam a kupakot az üvegről, fehéren gőzölgött, olyan volt, mint amikor egy jobb fajta pezsgőt bont ki az ember. A pohárba töltéskor habja gyorsan szertefoszlott és a Podkrkonošský Speciál-lal ellentétben kimondottan ritkás volt. A magas alkoholtartalmú sörökre jellemző ez a jelenség, így ez alapján még kár lenne bármilyen negatív következtetést levonni. A sör színe kimondottan telt volt és határozott mélységgel rendelkezett. Ízét tekintve nagy különbséget nem fedeztem fel a Podkrkonošský Speciál-lal összehasonlítva, ez is kellemesen csúszós, csehes ízvilágú volt, amelyben viszont már határozottan jelentkezett az alkohol íze is. (A Novopacké Pivo "családtagok" között ez a sör a legerősebb)
A ratebeer-en eléggé lehúzták, de nekem alapvetően ízlett. Végszóként annyit mondanék, hogy egy csehországi túra során ebből a sörből is nyugodtan hoznék egy rekesszel.

A Valdštejn-t apukámtól kaptam ajándékba, ezúton is köszönet érte! :)


Alkoholtartalom: 7%


Összetevők:
víz, cukor, árpamaláta, komló, komlókionat, antioxidáns E300.

Gyártja: Pivovar Nová Paka a.s., Pivovarská 400, 509 01 Nová Paka, Csehország.

Itt vettem: Ajándék volt







Értékelés
Sör pontszám: 9/10
Ár/érték: Ajándék volt
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése