2013. január 26., szombat

Franziskaner Weissbier Dunkel 5%

Típus: Német sör, barna

Saját tapasztalat: A Franziskaner Weissbier 5%-ról nagyon kellemes emlékeim vannak, ugyanis akárhány üveggel ittam meg belőle Németországban és itthon is (autóval saját kezüleg hazahozva), minden alkalommal hibátlan volt. Hatalmas örömmel töltött el, amikor végre rátaláltam Passauban ugyanennek a sörnek a barna változatára, a Fanziskaner Weissbier Dunkel-re. Ez a sör karakterét tekintve teljes egészében megegyezik a világos búza változattal, én csupán annyi különbséget fedeztem fel (a barnaságán kívül persze), hogy ízében egy leheletnyi karamellizáltság, édesség jelenik meg pluszként a finoman élesztős, búzasörös karakterek mellett. Valamint ez volt talán az első söröm, amelynek illatába diós felhangokat is felfedeztem, ettől is különleges élmény volt a fogyasztása. A kortyok során pedig kimondottan selymes volt ez a szép, kemény habbal rendelkező, kimondottan tartalmas sör. A sörfőzde honlapját böngészve felfedeztem azt is, hogy a sörvadászatom nem ért véget Franziskaner vonalon, mivel létezik még belőle szűrt búza (Weissbier Kristallklar), könnyű búza (Hefe-Weissbier Light), valalmint egy különleges "éves, royal" változat is. (Franziskaner Royal Jahrgangsweissbier Edition 2) Égen-földön keresni fogom ezeket! :)

Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, élesztő, komlókivonat

Gyártja: Spaten-Franziskaner-Bräu GmbH, 80335 München, Németország

Itt vettem: Kaufland, Passau, Németország, Ára: 0.77€ (2012.07.)






Értékelés
Sör pontszám: 10/10
Ár/érték: 10/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

1 megjegyzés:

  1. Páratlan minőségű,nagyon finom kellemes sör, sajnos ausztriában drágább, 1,20 eur..

    VálaszTörlés