2013. január 1., kedd

Karlovačko Pivo 5%

Típus: Horvát sör, világos

Saját tapasztalat: A Karlovačko nevét több helyen hallottam már, így ideje volt beszereznem egy üveggel. Budapesten, egy Match-ban leltem rá 349 Ft-ért, amelyet először kicsit soknak éreztem, de végülis a teszt kedvéért bármit. Színe alapján világosabbnak láttam, mint a Lager típusú söröket általában, és ritkás habja is viszonylag gyorsan szertefoszlott. Ízében a komló kesernyéssége mellett sajnos megjelent egy kellemetlen (utó)íz is, amelyet igazolt a sörön fellelt címkén található szó: kukorica. Miért kell egy sörbe kukoricát tenni? Soha sem tudom meg, milyen lett volna nélküle, vele együtt viszont valószínűleg legközelebb sem fogom... Lehet, hogy a horvát tengerparton, jól behűtve, 35 fokban könnyen csúszik, de ezen a téli estén, amikor én kóstoltam, nem ízlett igazán.


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők
: víz, árpamaláta, kukorica, komló

Gyártja: Kalovačka Pivovara, Dubovac 22, Karlovac, Horvátország
Forgalmazza: Parador Kft. 1149 Budapest, Róna u. 107/a.

Itt vettem: Match, Budapest; Ára: 349 Ft (0.33l) (2012.06)








Értékelés
Sör pontszám: 4/10
Ár/érték: - 3/10
Újra vennék? – Talán
Megérte? - Hát..

7 megjegyzés:

  1. Hát barátom te nem tudom milyen sört ittál életedbe, de a karlovacko egy kiváló sör..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne beszéljél már hülyeségeket! Hogy lehetne már jó az a sör, amiben kukorica van? Ez egy igen silány multinacionális tömegtermék a Heineken-től, olyan mint a Soproni sör!

      A világ legrangosabb sörértékelő oldalán is mindössze 9%-ot ért el, több mint 600 valódi szakértő értékelése alapján!

      http://www.ratebeer.com/beer/karlova269ko-pivo/9372/

      Ideje lenne végre már elegendő tapasztalatot gyűjteni, mielőtt megnyilatkozunk sörtémában!

      Törlés
    2. stimmel a karlovac... egy rakás olcsó szar aranyáron, akinek ez A SÖR az inkább igyon kőbányait az occcsóbb

      Törlés
    3. Nekem is ízlett. Megnézném az okoskák hűtőjét. Találnék ott annyi szemetet..

      Törlés
  2. A kukorica, mint keményítőt tartalmazó termény, a szeszes erjesztésnél a sörlében alapanyag. Lehet, hogy piacilag sokkal olcsóbb, mint a sörárpa ...
    A késztermék - sör ízében - valójában nem igazán jelenik meg.

    Valamikor Romániában az étkezési finomszeszt még takarmánykrumpliból csinálták. Aztán nagyhírtelen betiltották, merthogy a krumpli alapvető élelmiszer, azóta már csakis kukoricából (állati takarmány) lehet csinálni.
    Persze én mindezt nem igazán értem, merthogy a kukorica is általában alapvető élelmiszer - és különösen a románoknál, ahol puliszka (málé) néven eszik, de hát - ez van.

    Magára a tisztaszeszre nézve - a szesz ízében - tökre mindegy, hogy miből készült! Lehetne akár földgázból vagy kőolajból is csinálni ... pl. krakkolással és részleges oxidációval.
    A szesz - az csakis szesz marad! Aki pedig issza - az részeg!

    VálaszTörlés
  3. A Horvát tengeparton tényleg jó, de nekem a 12 egy tucat ugrott be róla. Olyan, amit nyáron itthon is megiszok, de nem azért, mert hű de jó. A Pan ennél jobb, az Ozujsko meg... annál csak a Lasko gyengébb (igaz az Szlovén, de az is elég népszerű a horvátoknál.)

    VálaszTörlés