2011. május 27., péntek

Edelweiss Hefetrüb 5.5% búzasör

Típus: Német búzasör, szűretlen

Saját tapasztalat: Finom búzasör, szűretlenségéből fakadóan „zavaros” látszatot kelt a pohárba kitöltve. Egyetemi éveimet idézi, amikor kedvenc sörömnek választottam. Nem tudom, hogy az évek, vagy a sörfőzési technika változása miatt, de valahogy ezalkalommal nem a régi időket idézte, mintha valami megváltozott volna. Többet vártam tőle.
Ennek ellenére korrekt, testes, finom búzasör!

Update 2012. november: Újra kóstoltam, ezúttal nem igazán találtam benne hibát. Ezúttal az egykori 6 pontot simán 8-ra emelném!

Megkóstoltam a barna Edelweiss Dunkel Weissbier 5.3%-ot is :)

Alkoholtartalom: 5,5% +-0,5%
Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komló

Gyártó: Brau Union Österreich AG, A-4020 Linz, Austria
Forgalmazza: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 9400 Sopron, Vándor S. u. 1.










Itt vettem: Kecskemét, Malom Center CBA, 389 Ft

Értékelés:
Újra vennék? - Igen, de valahogy megkopott a fénye...
Megérte? - Kicsit drága...
Sör pontszám: 6/10
Ár/érték arány: 5/10

10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nem értem miért kell lehúzni ennyire ezt a sört?
    Csinálgattam én is sörteszteket.
    Azt kell mondjam, hogy ez a sör az egyik legízletesebb, amit valaha ittam. A másik hasonlóan nagyon finom a Hoegaarden.
    Ára pedig nem drága (Interspar 300Ft) szemben az Erdinger 500 Ft-os árával. Ízvilágra pedig meg sem közelíti ezt.
    Egyébként nagyon jó az oldal, szívesen olvasgatom....

    VálaszTörlés
  2. Én meg kiöntöttem, annyira rossz íze volt. Mintha fagifort ittam volna... (nem járt még le a szavatossága). Maradok a Paulanernél.

    VálaszTörlés
  3. Kár, hogy nem német, hanem osztrák.
    És drága Paulaneres barátom....kicsit el vagy tévedve a fagiforral kapcsolatban.
    Szerintem Te még életedben nem ittál finom búzasört.
    Túl vagyok már vagy 20 rekesz Edelweiss-en. Még nem találtam közötte rosszat.
    Frisset és kevésbé frisset igen, de rosszat nem.
    A búzasör az ilyen Ízű....

    VálaszTörlés
  4. Itt Bajorországban a 15 honap alatt, jonéhány buzasört kiprobáltam, de azt kell mondjam, az Edelweiss a mai napig az elö háromban benne van nálam. Amugy érdekes, ki hogyan érzékel egy sört. Volt aki azt mondta a buzasörre hogy keserü, ezért nem izlik neki, volt aki meg épp tul édesnek találta. (van aki meg Fagifort érez benne ha ha ha :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Német búza vonalon egyértelműen ezek a nyerők:

      Weihenstephaner Hefe Weissbier
      Weihenstephaner Vitus
      Schneider Weisse Tap 5
      Schneider Weisse Tap 6

      Kóstoltad már őket?

      Törlés
  5. Én meg teszek bele egy karika citromot, úgy az igazi :)

    VálaszTörlés
  6. Sajnos azt kell mondanom, hogy csalódás volt ez a sör, sok jót olvastam már erről rengetegen ajánlották, és végre eljött a "nagy nap" ma volt alkalmam megkóstolnom. Habár az átlag söröknél( ha nevezhetem így a Magyarországon kapható tömeg söröket ) egy különlegesebb élményt nyújtott, de nem tudta megközelíteni a szintén német szűretlen búza sör Oberdorfer Weissbiert ( egyik személyes kedvencem ) vagy, pedig a belga származású Hoegaardent, ettől eltekintve ajánlani tudom mindenkinek különleges élményt nyújthat feledhetetlen nyári estékhez.

    VálaszTörlés
  7. Az egyik kedvencem az Edelweiss, ha nem búzasör, akkor a Heineken a másik favorit.

    VálaszTörlés
  8. Edelweiss német??? Legalább olvasná el a címkét... Ez szerintem nagyon durva....

    VálaszTörlés
  9. Egyszer ittam, nekem túlságosan sűrű volt, valahogy nem ízlett. A Löwenweisse, na az igen, jó kis sör volt ,amíg lehetett itthon kapni. Esetleg Valentins, az olyan könnyed, hidegen nagyon csúszik.

    VálaszTörlés