2011. május 31., kedd

Staropramen 5% - Eredeti cseh

Típus: Világos Cseh sör

Saját tapasztalat: Habját szépen tartó, sötétebb színű testes sör.
A korábban tesztelt Steffl teljes ellentéte. Egyszerűen finom, talán még testesebb, mint a Kelt, és pont olyan, amilyennek az ember egy híres cseh sört elképzel.
Erre tényleg igaz az a jelző, hogy folyékony kenyér. Amikor belekortyoltam, két szó jutott eszembe a „wazzeeee” mellett: élesztő és búza.
Élesztő: Valószínűleg rendesen dolgozott az érlelés során a sörélesző és ennek a pozitív hatása „jött át”. A búza dolog pedig: Amikor kisgyerek voltam, emlékszem, hogy egyszer egy marék búzát rágcsáltam szét, mert kíváncsi voltam az ízére. Na, ebben a sörben felfedeztem ezt a gyermekkori emléket!
Gratulálok a prágai székhelyű sörfőzdének a Staropramen-hez :)

Update: Azóta történt egy designváltás(?) (meg egy licenszeladás) a Staropramennél, az újat is leteszteltem. Itt érhető el az Új Staropramen.

Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, árpa, maltózszirup, komló, komlókivonat

Gyártó: Pivovary Staropramen a.s, Nádrazní 84, 15054, Praha 5
Importőr és Forgalmazó: Borsodi Sörgyár Kft, Bőcs, Rákóczi u. 81.

Itt vettem: Kecskemét, Malom Center CBA - Ára: 209 Ft



Értékelés:

Újra vennék? – Igen!
Megérte? – Igen!

Pontszám: 9/10

22 megjegyzés:

  1. Tényleg finom, de csak az eredeti, cseh kiszerelése!!! Az Adria sétányon lehet kapni!

    VálaszTörlés
  2. Ez az eredeti kiszerelés! A borsodi féle, az más ízű! Ezt csak az Adria sétányon lehet kapni zuglóban!

    VálaszTörlés
  3. ONlY Slovakia or Czech Republik, ha SÖRT akarsz venni.
    Alapszabály: NE legyen rajta gyárilag magyar felirat. Max utólag feltett matrica.

    VálaszTörlés
  4. Gyerekek, csak eredeti cseh feliratos Staroprament vegyetek, a magyar íze meg sem közelíti azh original változatot. Hoztam haza Csehországból egy rekesszel és egymás mellé tettem a két sört, a cseh messze veri az itthonit!

    VálaszTörlés
  5. De miért jobb a kinti? Én is vettem a különleges sörök boltjába, és egész más volt! Pedig ugyanaz!?

    VálaszTörlés
  6. Én ma vettem a CSepeli (SZigetszentmiklósi) Auchanban 119-ért 0.33ast. Magyarul felirat is van a cimkén, az első pedig IZRAELI leírás :) DE származási hely: CSEHORSZÁG, finom,keserű

    VálaszTörlés
  7. Lemaradt: Gyártó: Pivovary Staropramen a.s, Nádrazní 84, 15054, Praha 5

    VálaszTörlés
  8. Nekem a Holba Serák nevezetű sör ízlik a Cseh sörök közül.
    Kóstoljátok meg. A barna sörük nem olyan jó, de a világos sörük nagyon jó.
    Balaton part környékén van csapolják, van üveges és dobozos.
    Üdv!

    VálaszTörlés
  9. Magyarországon nem gyártják. De jobb volt, amit Csehországból hoztál? :)))

    VálaszTörlés
  10. Elvileg a Staroprament a borsodi csak forgalmazza, tehát vagy Csehországból, vagy szlovákiából ( staropramen.sk ) importálják. Ismétlem elvileg(!) egyformának kéne lennie, hiszen a minőségért a staropramen kezeskedik, ha éppenséggel a szlovák gyárból jön is. (Pl. kóstoltam dréher féle és szlovákiai kozelt és tökéletesen egyformák...)Elképzelhető, hogy az exportra szánt sörökbe nagyobb mennyiségű tartósító kerül.
    Apropó! A bak hüttében (Bp. Róbert K. krt 51.) Staroprament csapolnak és van még vagy 15 féle üveges cseh sörük. (Köztük a fent említett Holba Serák is) Szerintem érdemes lenézni, mert jó kis helynek tűnik.

    VálaszTörlés
  11. nekem a kedvenc nagyüzemi cseh söröm. nálam veri a prazdrojt is!

    VálaszTörlés
  12. Mi lett ezzel a sörrel? Régen nagy kedvencem volt. Elvileg továbbra is import (tehát nem itthon kotyvasztják), viszont mintha már az íze nem lenne igazi, és másnap fáj tőle a fejem. Ugyanúgy, ahogy a magyar söröktől. Pedig nincs benne kukoricadara...

    VálaszTörlés
  13. http://www.center.staropramen.com/en
    Most voltam, ha arra jártok érdemes benézni.
    200czk a belépő, van benn egy kis sör.
    De amúgy is be lehet menni a gyári sörözőbe.

    VálaszTörlés
  14. A cseh sörök általában nagyon jók, de sajnos több nagynevű gyárat felvásároltak multinacionális mamutvállalatok, és a minőség a profitszerzési kényszer miatt jócskán leromlott. Mint pl. ennél a terméknél is. Keressétek inkább a kisüzemi cseh söröket, már nálunk is hozzáférhetőek!


    Multi pl.:

    Staropramen
    Pilsener Urquell
    Kozel
    Krusovice
    Breznak
    Gambrinus
    Zlatopramen
    Budweiser


    Kisüzemi pl.:

    Postřižinské
    Novopacke pivo
    Bohemia Regent
    Primátor
    Pardubický
    Žatec
    Bernard
    Konrad


    http://csehsor.hu/

    VálaszTörlés
  15. A Staropot is már Magyarországon gyártják (Borsodi sörgyár Bőcs)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cassis Szomorúan vettem tudomásul a magyar gyártás tényét: feltűnt, hogy az illata már nem a régi,megszokottan karakteres, aromás; az ízvilág egy édeskés jelleggel "gazdagodott", s a hab is kevésbé tartós... Remélem, hogy a Löwenbraunál tapasztalt változások (aszkorbinsav, kukoricadara alkalmazása, az alkoholfok drasztikus csökkentése)itt nem következnek be, mert még így is, egy --magyar viszonylatban--elfogadható sör a Staropramen.

      Törlés
  16. Nagyon komoly sör! Ízlett mint a fene!

    VálaszTörlés
  17. Barnát is kotyvasztanak Bőcsön, vagy csak világost?

    VálaszTörlés
  18. Egyenlőre csak a világost gyártják nálunk, de azt sikerült rendesen elrontaniuk.

    VálaszTörlés
  19. A Staropramen volt a kedvencem, a Borsodi féle változat szerintem egyszerűen rossz izű. A Stella is jó volt, a Becks is, de most már csak a bőcsi esélytelen utánzatok maradtak.

    VálaszTörlés
  20. Talán az egyik abszolút kedvenc söröm, de szerencsére a bőcsi verzióval még nem találkoztam. Most kicsit zabos is lettem, miért kell sorra elrontani a normális söröket (kezdve az ifjú koromban még egészen vállalható borsodi világossal)? :-/

    VálaszTörlés