2012. június 27., szerda

Erdinger Urweisse 4.9%

Típus: Német sör, világos búza

Saját tapasztalat: Az Erdinger Weissbier 5.3% az Erdingben főzött "család" leginkább ismert tagja, amelyet tavaly nyáron ittam utoljára. Most újra vettem belőle, másik két sörrel együtt, az Erdinger Urweisse és az Erdinger Weissbier Kristallklar-ral együtt.
A teszt kedvéért egyszerre bontottam ki a Weissbier 5.3%-ot és az Urweisse 4.9%-ot, és fej-fej mellett kitöltöttem őket egy-egy pohárba. Az Urweisse sokkal keményebb, szebb habbal érkezett meg, és a sima változathoz képest a sör színe egy árnyalattal sötétebb volt. Illatukat egyformának éreztem, viszont az Urweisse íze nekem jobban tetszett, mint a másik, valahogy jobban átjött a búzasörökre jellemző élesztős íz. Az Urweisse abban is jobbnak bizonyult, hogy valami csoda folytán a szénsav selymesnek érződött benne, a sima változat lehetett volna egy hűtött akármi is. (na ezért a mondatért szétszednek az Erdinger rajongók!:) )
Visszaolvasva a tavaly feltett bejegyzésemet, akkor mindössze 6 pontot adtam, ezt ma 7-re javítanám. Az Urweisse viszont szerintem 8 pontos sör. Ízéről a Franziskaner Weissbier jutott eszembe, amelyből nem tudnék eleget hozni Németországból.
Kíváncsian fogom kibontani a Kristallklar-t is a közeljövőben.


Erdinger vonalon a következő söröket kóstoltam még:
Erdinger Weissbier 5.3% - búzasör
Erdinger Weissbier Dunkel 5.3%  - barna búzasör
Erdinger Weissbier Kristall 5.3% - szűrt búzasör

Erdinger Pikantus 7.3% - barna búzasör
Erdinger Champ 4.7%



Alkoholtartalom: 4.9%

Összetevők:
víz, árpamaláta, komló, komlókivonat, élesztő

Gyártja: Privatbrauerei Erdinger Weissbräu Werner Brombach GmbH, Lange Zeile 1+3, D-85435 Erding

Itt vettem: Németország, Vilshofen, Kaufland, Ára: 0,87€






Értékelés
Sör pontszám: 8/10
Ár/érték: 9/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése