2011. június 5., vasárnap

Erdinger Weissbier

Típus: Német sör, világos, búza

Saját tapasztalat: Előrebocsájtom, nagy nevű, híres sörhöz méltóan magasra teszem a lécet az értékeléskor. Ezt viszont éppen, hogy megugorja, mivel őszintén szólva másra, jobbra számítottam. Németországi utazásaim során többször kóstoltam – csapolva – úgy nem nagyon tudtam belekötni, viszont ez a mostani üveg szerintem nem hozta a formáját. A németek azt tanították, hogy Erdingert egy helyen nem szabad inni: Erding-ben. Ugyanis kell a sörnek valamennyi idő, hogy teljesen megérjen, és erre tökéletesen alkalmas az a pár hét-hónap, amíg eljut a világ más részén fekvő boltokba. Ez a feltétel most teljesült :)
A pohárba töltve habot szinte alig találtam, és az a kevés is rögtön eltűnt. Mire két fényképet készítettem, gyakorlatilag teljesen nyomaveszett.
Ízvilágára azt mondanám, hogy hozza a búzasör ízt, viszont valamiért narancsos beütése van :)
Összefoglalva: bajban vagyok az értékeléssel, mivel a név alapján és emlékeim alapján jobbra számítottam, de ennek ellenére azért korrekt kis cuccról van szó.

Alkoholtartalom: 5,3%

Összetevők: víz, búzamaláta, komló és sörélesztő
Gyártja: Erdinger Weissbrau
Importálja: Liquid Gold Kft. 1117 Budapest, Hunyadi J. u. 1.

Itt vettem: Kecskemét, Tesco – Ára: 465 Ft



Értékelés:

Újra vennék? – Igen, mert még mindig úgy gondolom, hogy ez tulajdonképpen finomabb!
Megérte? – Nem teljesen

Sör pontszám: 6/10
Ár/érték arány: 4/10

U.I: Elhatároztam, hogy venni fogok még egy üveggel és adok neki még egy esélyt. Update majd jön az új próbáról. :)
Kipróbáltam a Kecskeméti Bor és Pálinkaünnep keretében felállított sörsátorban :) , 5 dl-t 750Ft-ért. :(
Itt sem alkotott maradandót, az üveges változathoz képest még narancsos íze sem volt. Az értékelést tehát nem másítom meg, marad a 6 pont.

Erdinger vonalon a következő söröket kóstoltam meg azóta:
Erdinger Weissbier Dunkel 5.3%  - barna búzasör
Erdinger Weissbier Kristall 5.3% - szűrt búzasör

Erdinger Pikantus 7.3% - barna búzasör
Erdinger Urweisse 4.9% - búzasör
Erdinger Champ 4.7%

15 megjegyzés:

  1. Nagyon jó az oldal, most bukkantam rá és többször is vissza fogok jönni, olvasgatni! Szép munka! :)

    Egy javaslat: Ezt a Erdinger Weissbier-t úgy is próbáld ki, hogy teszel a pohárba egy-két CITROMKARIKÁT és egy jó feles pohárnyi fehér RIZST!!
    Bécsben így szolgálták fel nekem és meg kell mondjam, nagyon jó volt! :) ( A rizs szépen dolgozott a sörben. )

    További jó munkát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Citromot alapból szoktak tenni, vagy adni a búzasörhöz, mert feldobja az enyhe citromos íz (én mondjuk nem szeretem). Viszont a rizst én nem ajánlom. Tulajdonképpen csak azért teszik bele, hogy mindig legyen habja a sörnek. Ennek az a hátránya, hogy viszonylag gyorsan kihajtja a sörből a szénsavat. Így egy esztétikailag vonzó, de ízében nem túl megnyerő sörünk lesz. Én inkább ezek nélkül szoktam inni a búzasört.

      Törlés
  2. Köszönöm szépen, a tanácsot pedig megfogadom, alkalomadtán kipróbálom a rizses megoldást! :)
    Hosszabb kihagyás után, a karácsonyi időszakban újabb sörök tesztjeit tervezem feltenni - csak legyen rá időm :)

    VálaszTörlés
  3. szerintem is a legjobb sörös oldal! rizses citromos megoldást én is ajánlom!

    VálaszTörlés
  4. En hoztam egy uveggel a nemetektol par honapja, es nem olyan reg el is fogyasztottam egy keves citromlevel. Nekem nagyon bejott, kellemes tiszta ize van, most az edelweiss-t tervezem megkostolni.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem nagyon jó kis sör az Erdinger, de a Franziskaner még ennél is jobb!
    Tetszik ez a sörös oldal! :)

    VálaszTörlés
  6. Itt Bajorországban, Erdingtöl pár km-re vagyok több mint egy éve már, de bárhol ittam akármilyen buzasört, sehol nem adtak hozzá citromkarikát. Itt ez abszolut nem szokás. Amugy elöször én is mindig citrommal ittam a buzasört, mostanában viszont egyre ritkábban. Erdingert egy évig ittam, most már meguntam, Paulanert, Franziskanert, Maissel Weisset, König Ludwigot váltogatom. Ma vettem Franziskanert akciosan, 50 cent volt egy üveggel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A búzasörök sajátossága a citrusos íz, és a szép hab. Ezért nem kell bele se citrom, se rizs. Ezeket csak a rossz búzasörökbe rakják, amik nem rendelkeznek ezekkel az alap tulajdonságokkal, és ezzel mintegy "létrehozzák" a hiányzó hatásokat! Olyan dolog ez, mint amikor az ihatatlan bort kólával felöntjük, hogy elfedjük a rossz ízt és lemenjen!

      Próbáljátok ki ezeket:

      Weihenstephaner Hefe Weissbier
      Weihenstephaner Vitus
      Schneider Weisse Tap 5
      Schneider Weisse Tap 6

      Törlés
  7. nekem teljesen szép habja lett.
    nem is sikerült, csak másodjára kiöntenem az egészet.
    lehet citrommal vagy anélkül is inni. valahol azt olvastam, hogy régen citrommal "fertőtlenítették" a poharat ivás előtt és ez a szokás megmaradt.
    én azért 4-5 szem rízst beledobtam próbaképpen, lett is szép habja.
    ízre viszont semmi extra. valóban érzek némi narancsos ízt (de lehet csak azért, mert ivás közben olvastam az írásod).
    engem sem fogott meg.

    VálaszTörlés
  8. Nekem túlságosan érződik rajta az alkohol, ez egy kicsit kellemetlen számomra.
    Amúgy finom persze (6/10), de a Paulaner sokkal jobb (8/10) nála!
    Közepes kategóriájunak mondanám.

    Az Argusnak jelent meg egy búzasöre nemrég, persze nem ebben a kategóriában játszik, de 170Ft-ért nagyon is iható az a szűretlen sör. A 200Ft-os söröket simán veri!

    VálaszTörlés
  9. Nem túl karakteres, híg búzasör. Pedig többször próbálkoztam vele, nem jött be (nekem)
    5/10 pont

    VálaszTörlés
  10. Nagyon gyenge sajnos. Sokkal többet vártam tőle. Az előttem szólóhoz hasonlóan hígnak éreztem. A német búzasörökre jellemző banánosság és testesség sehol nem volt,erős alkoholos íz kísérte. Hamarabb iszom Edelweiss-t kevesebb pénzért. Weihenstephaner Hefe Weissbier a top nálam még mindig ha német búzáról van szó. Ez mind az üveges kiszerelésre vonatkozik, egy csapoltra azért kíváncsi lennék. 10/5

    VálaszTörlés
  11. Sajnos figyelni kell a szavatosság lejáratát. A szav. idő vége felé kezd savanyodni, a hab vizesedni és vékonyodni, stb... A friss palackozás hibátlan. Nem szabad fél évesnél idősebbet venni.

    VálaszTörlés
  12. Aki ezt a búzasört lepontozza, az vagy nem ért hozza, vagy azt se tudja mi az a búzasör! Egyszerűen hibátlan. Semmi mellékíz, mint az edelweiss esetében( na persze az is finom) letisztult kerek ízvilág!

    VálaszTörlés