2011. június 27., hétfő

Borsodi Búza 4.6% - Búzasör

Típus: Magyar sör, világos, búza

Saját tapasztalat: Friss, könnyed, korianderes, citromos beütéssel rendelkező szűretlen búzasör. Először nem tudtam, mitől esett olyan jól, de aztán rájöttem: Olyan, mintha frissen csapolták volna! Egyáltalán nincs üveg íze, árad belőle "Az élet habos oldala" és a "light-os búzasörség" :)
A sima Borsodi nem tartozik a kedvenceim közé, de ez az új most nagyon bejött. Nem tudok rosszat találni, csak annyit, hogy vajon miért kell egy finom sörbe kukoricadarát tenni?? Valamint túl gyorsan fogyott el... lehetne literes kiszerelésben is :) Ennyi pénzért meg főleg... nyári szomjoltónak tökéletes, hiszen pl az Edelweiss 389 Ft...

Alkoholtartalom: 4,6%

Összetevők: ivóvíz, árpa és búzamaláta, kukoricadara, komló, koriander, stabilizálószer: pektin, sörélesztő

Gyártó: Borsodi Sörgyár Kft. Bőcs, Rákóczi út 81.



Itt vettem: Kecskemét, Malom Center CBA, Ára: 189 Ft



Értékelés:
Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen

Sör pontszám: 9/10;
Update 1: 7/10
Update 2: 2/10

Ár/érték arány: 10/10
Update 1: 5/10
Update 2: 0/10

U.I: Az én palackomban található kód nem nyert... :(


Update 2011.10.06:
Ma megint vettem egy üveges Borsodi Búzát, mivel nagyon megosztottak a hozzászólást írt kedves Olvasók. Őszintén szólva másodszorra sem találtam különösebb kellemetlen utóízt ebben a sörben, és most is egészen jól lecsúszott az üveg tartalma. Belga vagy felsőkategóriás búzasörökhöz képest természetesen rendesen alulmarad, de a saját kategóriájában szerintem alapvetően teljesen rendben van. Talán nem adnék rá újra 9 pontot, de egy 7 körülit biztosan. Mivel nem vagyok sörszakértő, csak egy lelkes sörkóstoló, ezért biztosan közrejátszik az is, hogy első alkalommal 35 fokos hőségben ittam, most pedig 20 fokban... :) De ennyi szubjektivitás szerintem elfér egy kötetlen blogban :)

Update 2: 2012.08.17.
Pár napja volt szerencsém egy dobozos változathoz. Valami borzalom volt. Az üvegesre szívesen gondolok vissza a mai napig, de ez a dobozos nagyon nem jött be. Biztos vagyok benne, hogy ennél a sörnél is vannak jó és rossz szériák, mint a legtöbb sörfőzdénél. Úgy látszik, eddig nekem szerencsém volt...mostanáig... Kezdem megérteni azokat a hozzászólókat, akik nagyon negatív véleményt formáltak...


További Borsodi tesztjeim:

Borsodi Bivaly 6.5%

Borsodi Borostyán 5.2%

Borsodi Friss – Almás 2%

Borsodi Friss – Grapefruit 2%

29 megjegyzés:

  1. Ma ittam 2 Borsodi búzasört-egy üvegest és egy dobozosat. Az üveges természetesen jobb volt!(nyertem vele még egyet!)
    Amúgy nagyon ízlett,mindkettő!
    Nem láttam még itt tesztelve az Oettinger búzasört,de lehet hogy csak elkerülte a figyelmemet. Szívesen olvasnék róla egy tesztet,mert nálam az a favorit.(A Metró áruházban,valamint néhány tescoban kapható) Nálam a sorrend Oettinger;LöwenWeisse;Borsodi búza(mostmár); Edelweiss.
    Üdv Lacc

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Oettingert sajnos még nem találtam, pedig én is kerestem már vagy 5 nagy hipermarketben. De amint lesz egy, letesztelem :)

    VálaszTörlés
  3. Gyerekek! Tényleg remek ez a Borsodi Búza, de nem azért, mert magam is borsodi vagyok, sőt, inkább a borokat szeretem, de ez nagyon adja, kóstoljátok meeeeg! ;)

    VálaszTörlés
  4. Egy dolgot nem értek emberek. Miért kellett a Borsodinak megváltoztatni az emblémáját? Az előző sokkal jobb volt, nem értem, hogyan kapcsolódik a ló Borsodhoz...

    Apropó, a sör valami fantasztikus :)

    VálaszTörlés
  5. 1 hete kóstoltam egy dobozost. Hát én korántsem voltam tőle elragadtatva. Sőt a nagy meleg ellenére meg sem ittam. Nem éreztem egyáltalán a búza jellegzetes ízét. Kíváncsiságképpen elolvastam utána egy másik sörös fórumon mit írnak róla. Vagy 40 hozzászólóból mindenki szénné gyalázta és akkor meg tudtam érteni. Ezen a teszten és a hozzászólásokon meglepődtem és nem is értem. Mindenesetre én maradok a Löwenveissénél.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem a cikkíró más sört kóstolt.... elég messze van az igazi búzasöröktől,és az a kukoricadara.... Igaz,hogy olcsóbb a német búzasöröknél,de 4ed annyit sem ér!
    Nagy bukta ez a sör a gyár részéről,bár a többi sörük sem valami acélos!A legszomorúbb az,hogy ennyi pénzből egy normális sört is lehetne gyártani!A parasztvakítás meg megy ezerrel a reklámokban... szánalmas!
    10 pontból maximum 4!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ott a szó!!! végre valaki megmondta

      Törlés
  7. Első benyomásom jó volt róla, de aztán valahogy zavart az utóize...a korianderrel erősen a Hoegaardenre hajaznak csak elrontották a kukoricadarával :(
    Akkor is szvesebben iszom ilyet, mint Arany ászokat vagy Drehert...
    B

    VálaszTörlés
  8. Ma megittam egy újabb üveg Borsodi Búzát, a teszthez hozzáfűztem a mostani tapasztalatomat :)

    VálaszTörlés
  9. Szerintem nagyon lötty a hasonló árú (vagy egy kicsit olcsóbb) búzasörökhöz képest. Szerintem a Lidlben kapható Grafenwalder búza és a Lidlben kapható Augsteiner búza magasabb szintet üt meg. Mindkettő 199 Ft!Főleg az Augsteiner búza jött be igazán, mindenkinek ajánlom, ha egy olcsó, de finom búzasört akar inni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Augsteiner a Pennybe is kapható nem rossz,de sajnos vas dobozba rakják és én ezt a vas ízt érzem is.Elsőnek nem tudtam honnan jön,de aztán kiderült:(

      Törlés
  10. Érdekes kommentek :) Nem túl nagy reményekkel indultam el a Kálvin téri Manna ABC-be a cimborámmal, hogy kipróbáljuk ezt az ,,újdonságot"... Nem kertelek, két korty után a kuka mellett kötött ki mindkettőnk doboza. Az egyetlen sör amit nem ittam meg a Lövenbrau mellett. Lehet bennem van a hiba, de szerintem csúnyán mellélőttek ezzel a ,,sörrel".

    VálaszTörlés
  11. Búzasörbe KUKORICA???????????
    Ezt is csak nekünk magyaroknak lehet beadni, hisz annyi szar sört megiszunk, és itt sorolhatnám az egész hazai palettát.
    Szerintem nem nevezhető búzasörnek, mert sértő, és botrányos, ha egy búzasörbe KUKORICA van. Minek bele? Mert olcsó, olcsóbb mint a búza, olcsóbb mint a maláta, és a lényeg hogy minél több sört gyártsunk, minél nagyobb haszonnal.
    A kereskedelmi, nagyobb magyar sörmárkák, vagy "népsörök" közül, véleményem szerint, a kicsit drágább Dréher a leginkább sörízű, hiába abban is van KUKORICA, de a rengeteg komló, a lágy víz, és magasabb alkoholtatalom ihatóvá teszi.

    VálaszTörlés
  12. Olyan, mint a Chokito. " Ronda és finom."
    Azért letisztázhatták volna. Komolyan mondom üvegpohárba kitöltve gusztustalan. Egy igazi búzasör színe áttetsző, mint a tavi kristály. :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez elég nagy marhaság amit írtál - gondolom nem olvastad el, hogy ez egy szűretlen búzasör lenne. Vagyis ezért nem áttetsző, elvileg testebb kéne hogy legyen - de nem az. Ez egy gagyi próbálkozása a Borsodinak, semmi több, ráadásul se íze, se bűze. Koriander meg kukoricadara?! Hagyjatok már, 150ft-ért talán megveszem akcióban de 200 vagy efeletti árban vannak sokkal jobb import sörök! Lásd: a Lidl-s Graffenwalder, vagy kicsit drágábban Valentins, Löwenweisse...

      Törlés
  13. Srácok, én bizony ma kóstoltam meg. CBA-ban volt 229 forint. Gondoltam miért ne. Behűtöttem, aztán kibontottam estére. Hát...Én nem bírtam meginni az egész dobozt. Pocsék íze van. Semmi búzasörre emlékeztető. Valami citromos aromát éreztem benne, de az nem jött be túlzottan. Meg ahogy most utólag megnéztem, olyan hozzávalók vannak benne, hogy botrány. Nem értem a teszt értékelését. Pocsék egy valami. Reális árnak úgy 150 forintot mondanék. Azzal elmenne.

    VálaszTörlés
  14. Urak, pont tegnap ittam ebből a sörből, én 199Ft-ért fogtam ki akciósan. Ízét tekintve én meg pont a cikk írójával értek egyet, kimondottan jól esett! Tetszett, hogy kicsit citromos íze volt. Az adalékanyagok meg elférnek a címkén. Nálam a lightos, fogyasztható sörök közé került.

    VálaszTörlés
  15. Ma volt szerencsém megkóstolni ezt a trutyit, amit erős tulzással sem neveznék búza sörnek.(egy korty, és ment a lefolyóba) Ahogy a hozzászólásokat olvasom, vannak itt olyanok, akik ittak már jó búza sört. Jó magam is elfogyasztottam már jó pár üveg eredeti bajor búzasört.
    Az árával nem vagyok tisztába, mert úgy kaptam, de az biztos, hogy a magam részéről 10ft-ot se adnék érte, mert ihatatlan. Szó szerint kirázott a hideg az ízétől. Pedig nagy sör kedvelő vagyok. Akkor már inkább egy legolcsóbb alkoholfrei! Amit szintén nem iszok meg. De ez még annál is sokkal sokkal rosszabb.
    Én már csak azt remélem, hogy soha nem fogja megkóstolni ezt a sört egy német.
    Magyarországon a sörválasztás legfőbb szempontja: IMPORT!
    Ezzel többek között elkerülhetjük a konzerv ízt amit már szinte kivétel nélkül minden hazai sörgyártó terméke tud. (Az üveges is! Ne higgye senki, hogy az alu doboz miatt van)
    Az egykor finom külföldi, magyarországon kapható söröket(márkákat nem mondok) sorban átvették a hazai gyártók. A minőség azóta a béka segge alatt van. De visszatérve a tárgyhoz, minősíthetetlen ez a lé, és véleményem szerint nemsokáig lesz a polcokon. Hacsak nem fedeznek fel valami különleges tulajdonságát, pl:folttisztító hatás, hajzselé, ruhakeményítő (kukorica). Bár ha valakinek rossz a gyomra, hánytatáshoz is előnyös lehet.. Azoknak akiknek ízlett, üzenem, hogy ne sajnálják a pénzt, és vegyenek egy üveg jó minőségű búza sört, vagy ami mégjobb szerezzenek be külföldről, aztán hasonlítsák össze ezzel a magyar remekkel....

    VálaszTörlés
  16. Én ittam már jót is és rosszat is ugyanolyan fajtájú sörből! A Borosodinak nagyon ingadozik a minősége, van hogy ihatatlan és van hogy jó szériák jönnek ki. Főleg a dobozosak tudnak hányásízűek lenni. PErsze ettől még lehetett szerencséje itt sok mindenkinek, akinek ízlett a búza.

    VálaszTörlés
  17. Én vettem, a tulaj ajánlására, zuglóban Augustinert, és barna Edelweisst! Persze nem 200 Ft volt, de szarból nem lehet várat építeni. Mindegyik be volt hűtve, és citrom nélkül is tökéletes volt! A búzasör itt kezdődik! Borsodi-vicc!!!

    VálaszTörlés
  18. Kegyetlen rossz ez a sör, nem érdemli meg hogy rá legyen írva, hogy BÚZA!
    EZ NEM BÚZAsör!

    Aki ezt annak nevezi, az az ember még nem ivott búza sört.

    VálaszTörlés
  19. Ennek köze nincs a búza sörhöz! Ez valami gyenge alkoholos limonádé.

    VálaszTörlés
  20. Akinek ez bejön annak sajnos fogalma sincs arról, hogy mi a finom meg tiszta igazi íz. Igyatok meg néhány BÚZASÖRT (ez nagyon messze van attól) pl.: HB, Paulaner, Edelweiss, Löwen Weisse stb. aztán lesz vmi fogalma a dologról. 9 pontot erre?!?

    VálaszTörlés
  21. Ez is egy igen silány minőségű tömegtermék! Az a kategória mint a kannásbor, vagy a kommersz rövid!

    A belga ABInBev multinacionális mamutvállalat által felvásárolt, egyik magyarországi nagyüzemből.

    Igyátok inkább az egyre inkább terjedő, tényleg jóízű, valóban minőségi, kisüzemi kézműves söröket!

    VálaszTörlés
  22. Nézegetem itt a búzasör és más pontszámokat még a német, bajor sörök sem mind érik el a 9 pontot szerinted.Ezzel szemben a "jó öreg borsodi" megkapta. Össze-vissza pontozol vagy vmelyik hazai löttygyártó fizet ezért neked. Szerintem "pályát" tévesztettél.

    VálaszTörlés
  23. Azt nem tudom, hogy a sok hozzáértő, miért vesz dobozos sört?
    Amikor kicsit is magára adó sörivó nem vesz dobozost, mert köztudott, hogy az szar.
    Nem csak ebben, akármelyikben. Vajon a minőségi sörök miért nem kaphatóak dobozosban?
    Mert a sörgyártók is tudják, hogy az szar.
    A dobozost arra találták ki, hogy ha viszel magaddal a strandra, vagy ......., hogy utána ne kelljen szarakodni az üveggel.
    Egy szó, mint száz, ez a sör ÜVEGESBEN sokkal jobb, mint a többi Magyar és Magyarországon palackozott szar. Mert ugyanis nekünk sikerül elb...ni még a régi jó külföldi söröket is. Amint itthon kezdték palackozni, onnantól kezdve egy rakás....
    Szóval jó sör ez. Ok. Nem egy Edelweiss, ami szerintem a világ legfinomabb búzasöre, de jó. Főleg 209 Ft-ért
    Mondjuk azt én sem értem, hogy minek bele a rohadt pektin? A kukoricadara az nyilvánvalóan az ára miatt kell.

    VálaszTörlés
  24. Búza vonalon érdemes megkóstolni a Legenda sörfőzde Six Fingers nevű alkotását ( http://www.legendasorfozde.hu/soreink ). Az egyik legjobb, ha nem "a" legjobb magyar búzasör. A Sörmanufaktúra-ban (1027 Budapest, Ganz u. 6.) beszerezhető, de a Különleges Sörök Boltja-ban (1136 Budapest, Hegedűs Gyula u. 32.) is láttam már. Ha addig nem, akkor a Főzdefeszt-en (2013. június 6-9. Budapest, Mikszáth Kálmán tér) biztos ott lesz.

    VálaszTörlés
  25. Első és egyben utolsó teszt a Borsodi sörrel....
    "Super Dry"
    Pohárba öntve a hab pillanatok alatt elszállt , semleges ízű , inkább kellemetlen (bár nincs első kóstolási élményem vele , mert az elődje egy Heineken volt ) de azt kell mondanom , ez a "Super" sör hozta a tipikus Borsodi formát! Íztelen , kellemetlen lötty...
    Sajnos a szlogen adja magát - "Minden kortya olyan , mind az első" sza..... r!
    (ha lesz ilyen kóstolásod ,akkor már a vélemény megvan)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tévedsz, a super dry kimondottan jóízű, finom sör, itatja magát. Sokkal jobb a többi Borsodinál. Talán baj lehet az ízérzékeléseddel.

      Törlés