2013. december 28., szombat

Jihlavský Jezek Grand 18 - 8%

Típus: Cseh sör, világos
 

Saját tapasztalat: A Jihlavský Grand 18-at (amelyet Grand Ježek-nek neveztem el) közvetlenül a Rychtář Speciál 15 után bontottam ki, mivel kíváncsi voltam, hogy hogyan ízlik majd egy sörkülönlegesség a sörkülönlegesség után. Ízével kezdem: Sokkal édesebb. Nem zavaróan, de mindenképpen jelentősen malátában domináns az íze, amelyben talán egy fokkal kevésbé érződik a nyers alkohol, mint a Rychtář-ban, annak ellenére, hogy a Jihlavský Grandban egészen tekintélyes mennyiségben van jelen (8%). Édes kezdése után pedig egészen markáns keserűség is belejön az összképbe, ezért komplex, határozott, és erős sörként látom. Ránézésre kevésbé zavaros, kevésbé félbarna jellegű sör ez, és meglepő módon a habja is egészen kitartó volt a magas alkoholszázalék ellenére. Csak a vége felé fedeztem fel, hogy az első címkén egy süni van elrejtve, márpedig egy sünis sört ittam már, nevezetesen a Ježek 4.7%-ot, amely nem szerepelt rosszul, viszont nem is volt felejthetetlen az íze.


Alkoholtartalom: 8%

Összetevők:
víz, árpamaláta, komlókivonat, élesztő

Gyártja:
Pivovary Lobkowicz a.s. Hvezdova 1716/2b, 140 78 Praha, Csehország

Itt vettem: Písek, Csehország; Ára: ~17CZK (2013.08.)






Értékelés
Sör pontszám: 7/10
Ár/érték: - 7/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése