2012. augusztus 19., vasárnap

Ježek 4.7% - Cseh sör - Pivovar Jihlava

Típus: Cseh sör, világos

Saját tapasztalat: A Ježek sört apukámtól kaptam tesztelésre. Szó szerint a Ježek szó sünt jelent csehül, és aranyos dolognak tartom egy ilyen jófej kisállatról elnevezni az 1860 óta főzött sört :) Így hát már az elejétől kezdve szimpatikus volt az üveg, anélkül, hogy egyáltalán kibontottam volna az ezüst címkével ellátott sört.
Az én Ježek-em egy "jedenáctka", azaz 11% szárazanyag tartalommal készülő világos sör, amely 4.8% alkoholt tartalmaz. Amikor a pohárba kitöltöttem, nagyon szép, tiszta, átlátszó volt, és első blikkre szerintem akár egy világosabb félbarna sörnek is elmenne. Habja két perc után eltűnt, de az elején nagyon szépen pompázott. Az első kortyok szerint határozottan keserű sör, viszont volt egy kis kellemetlen utóíze, nem volt tipikusan "Csehesen" tiszta.
A nagy nevű Bernard, Radegast, Staropramen vagy Pilsner Urquell sörökkel nem veszi fel a versenyt, de jó szívvel egy erős átlagos értékelést kaphat most tőlem. (Ha a sünit nem számolom, akkor csak 6 pont lenne) :)

A sört apukámtól kaptam tesztelésre, ezúton is köszönet érte!

Alkoholtartalom: 4.7%


Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat

Gyártja: Pivovar Jihlava, a.s.
Forgalmazza: Pivovary Lobkowicz, a.s. Hvezdova 1716/2b, 140 78 Praha

Itt vettem: Ajándék volt





Értékelés
Sör pontszám: 7/10
Ár/érték: -
Újra vennék? – Nem hiszem
Megérte? - Igen, kipróbálni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése