2012. október 23., kedd

Aldersbacher Kloster Weisse Spezial Hofgarten Zeit 5.5%

Típus: Német sör, világos, búza

Saját tapasztalat: A népes Aldersbacher családból jópárat megkóstoltam már, és bár a világos söreik üveges kiadásai nem arattak túl nagy sikert, az egyik legfinomabb búzasörük még hátramaradt. Most ezt a hiányt pótolom, és mai tesztemet egy páros kóstolással kötöm össze. Fej-fej mellett töltöttem ki az Aldersbacher Kloster Weisse Hell-t, valamint ugyanennek a búzasörnek a speciális, szezonális változatát, az Aldersbacher Kloster Weisse Spezial Hofgarten Zeit-ot. Alkoholtartalmuk megegyezik, mindkettőben 5.5% van, ez kicsit meglepett, mivel a "Speciálok" általában kicsit erősebbek szoktak lenni a sima változatoknál. Ránézésre a Kloster Weisse Hell sokkal világosabb volt, mint a Special, ugyanis az akár félbarna sörnek is elmenne. Habja mindkét tesztalanyomnak hasonlóan szép, magas, dús volt, ezért pirospont jár nekik. Ízviláguk hozza a német söröknél megszokott finom búzasörösséget, a világos változatokkal ellentétben semmiféle kellemetlen utóízzel nem találkoztam a kortyolások során. A Special Hofgarten Zeit-ban kicsit jobban megjelent a maláta édessége, valamint egy kis kávés jellegre emlékeztető valami, így testesebb sörnek adta ki magát. Szénsavtartalmuk alapján selymesnek mondom őket, kimondottan nagy élvezettel kortyolgattam, kóstolgattam mindkettőt.

Alkoholtartalom: 4.7%

Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komló, élesztő

Gyártja: Brauerei Aldersbach, Frhr. v. Aretin GmbH & Co KG, 94501 Aldersbach

Itt vettem: Kaufland, Vilshofen, Németország, Ára: 0.69€ (2012.07.)






Értékelés
Sör pontszám: 7/10
Ár/érték: - 9/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése