2012. október 23., kedd

Pittinger Märzen Premium Export 5.2%

Típus: Osztrák sör, világos

Saját tapasztalat: A Pittinger Märzen Premium Export sört kimondottan olcsón adták a boltban, 169 Ft-ot kellett otthagynom érte. Ennek megfelelően nem a felsőkategóriás sörökre jellemző különleges ízvilágot kerestem benne, hanem azt, hogy jószívvel megiható-e. Különleges, lecsavarható kupakkal látták el az üveget, amelyet nekem szabad kézzel nem sikerült hámsérülések nélkül lecsavarnom - végül egy konyharuha volt a segítségemre. A kitöltés után két másodperccel már alig volt habja, és illatába is valamiféle érdekes keveredett. Ízét tekintve valahogy "nem az igazi". Tény, hogy volt egyfajta sörös alapíze, de egyáltalán nem hitette el velem, hogy "Premium Export" kategóriát iszom. A tőlünk nyugatabbra alkalmazott Reinheitsgebotnak köszönhetően legalább a főzés során nem adtak a sörhöz különféle (helyettesítő/olcsósító) adalékanyagokat, de valahogy így sem sikerült finom sört főzniük. Alapíze lageres, kis malátával és komlóval, viszont végig olyan érzésem volt, hogy az én üvegem tartalmát felvizezték...
Ha már sima, világos osztrák sört kellene választanom, akkor inkább otthagynék a kasszánál még egy százast, és a nemrég kóstolt Egger Märzenbier-re esne a választásom.

Alkoholtartalom: 5.2%

Összetevők: Víz, maláta, komló, komlókivonat

Gyártja: Privatbrauerei Fritz Egger GmbH & Co KG, Tiroler Str. 18, 3105 Unterradlberg, Ausztria

Itt vettem: Budapest, Westend, Match, Ára: 169 Ft (2012.08.)






Értékelés
Sör pontszám: 3/10
Ár/érték: 4/10
Újra vennék? – Nem
Megérte? - Nem

4 megjegyzés:

  1. Ma vettem, és most iszom: Pittinger Lager dobozos kiszerelésben, Spar, gyanúsan olcsó - 149 Ft.
    Mint kiderült a Pittinger Märzen Premium Export is kapható dobozos formában is, de az 200 Ft fölött van árban.
    Azért olcsó ez, mert nem premium, 4,7% - os alkoholtartalommal bír, és minő meglepő, kukoricadara van benne.
    Összegzésül: Szaglásra nem valami jó, kicsit édeskés, van valami érdekes, nem oda illő illat(szag), ami pontosan az agyonkukoricázott sörökre jellemző.
    Ízre már valamivel elfogadhatóbb, de édes-savanyú, és nem elég komlós, (ahhoz képest hogy lager), - szerintem jellegtelen.
    Lehetne egy kicsit szárazabb, ez édes kukorica mellékíz érvényesül minden korty után - szerintem roppant gyenge sör(?) ez.
    Szénsavassága elfogadható, habja nincs és nem volt, dobozból iszom, nem méltó pohárhoz.
    Kimondható, hogy ez is egy Magyarországra gyártott, olcsó, kukoricadarás, "jóazberúgni", tucatsör.

    VálaszTörlés
  2. Előző vagyok, javítok!
    A a Pittinger Märzen Premium Export, nem kapható dobozos kiszerelésben, amivel kevertem az nem más mint: Pittinger Premium Schankbier

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez a kedvenc söröm. Az öcsém hozta tévedésből osztrákbú, puntigamer helyett. Benézte az istenbarma.. Ha ez nem történik, sosem találkozok eme különlegességgel. Mocskos jó sör, nem tudok mást mondani.

    VálaszTörlés
  4. Ha esetleg valakit érdekel... Van 16 doboz, áron alul eladó! Sos

    VálaszTörlés