2012. október 23., kedd

Egger Märzenbier 5.2%

Típus: Osztrák sör, világos

Saját tapasztalat: Az Egger sörre Budapesten, egy Match üzletben bukkantam valamikor nyáron. Ránézésre sima, kis üveges kiszerelésű, egyszerű, zöld címkével ellátott üveg volt, de kíváncsiságból levettem a polcról. A kasszánál 289 Ft-ot fizettem érte, és utólag kiderült, megérte kipróbálni.
Kitöltés közben tiszta, fehér színű habja keletkezett, amely nem volt különösebben nagy mennyiségű, épp, hogy 1 cm vastagon belepte a sört, tartóssága viszont példamutató, ugyanis a sör végén is volt még belőle. Az első kortyok egy átlagos pils típusú sör képét ébresztették bennem, amely - a cseh társaival ellentétben - igazán könnyednek mutatta magát. Az Egger készítése során szerintem egy átlagos ízvilágra törekedhettek, amely széles rétegeknek ízlik majd. Ízében különösebb jellegzetességet nem fedeztem fel, megfelelő keserűségével rendelkezve szépen itatta magát. Szénsavtartalmát az átlagosnál kevesebbnek éreztem, ez egy selymes ital volt. Lehet, hogy szerencsém volt, de az én sörömnek nem volt semmiféle kellemetlen utóíze: semmi savanyú-, vagy bármi oda nem illőt nem éreztem.
Összességében az Egger nekem egy átlagos, semmi extrát nem hordozó sör volt, amely egy a sok közül.
Végül egy névrokonságra hívnám fel a figyelmet: Az Egger főzde nem összekeverendő a Schloss Eggenberg főzdével (amely szintén osztrák földön üzemel, és rendkívül különleges söröket készít, mint például a Samichlaus)


Alkoholtartalom: 5.2%

Összetevők:
víz, maláta, komló, komlókivonat

Gyártja: Privatbrauerei Fritz Egger GmbH & Co KG, Tiroler Str. 18, 3105 Unterradlberg, Ausztria

Itt vettem: Budapest, Westend, Match, Ára: 289 Ft (2012.08.)






Értékelés
Sör pontszám: 5/10
Ár/érték: 6/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése