2012. november 2., péntek

Starobrno Medium 4.7%

Típus: Cseh sör, világos

Saját tapasztalat: A Starobrno sör szó szerint "öreg Brno-t, öreg brnoit" jelent. A sörfőzde honlapján van egy kiírás, miszerint "mától a Starobrno pasztörizálatlan", tehát lehetett egy váltás nem olyan régen a sör készítési technológiájában. A pasztörizálatlan sörök általában rövidebb ideig tárolhatóak, viszont ez idő alatt frissebbnek érződnek, mint a pasztőrözött társaik. Az én üvegem tehát egy pasztörizálatlan világos kiadás, amelynek íze szerintem cseh sörökhöz mérten könnyed volt. Nem tipikusan "folyékonykenyeres", hanem egyszerűen kicsit keserű és kicsit édeskés, amolyan kibalanszírozott, széles rétegeknek beállított sör lehet. Színe és illata rendben van, alkoholtartalma átlagos: 4.7%
Nekem egy lett a sok közül, de ha egy brnoi kocsmában épp ilyet csapolnának, nyugodtan bemennék egy korsóra.



Alkoholtartalom: 4.7%

Összetevők: ivóvíz, maláta, komló, komlókészítmények

Gyártja: Heineken Ceská Republika A.S. U Pivovaru I. 270 53 Krusovice

Itt vettem: Ajándék volt






Értékelés
Sör pontszám: 6/10
Ár/érték:
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó sör,"frissen"még jobb...

    VálaszTörlés
  2. A cseh sörök általában nagyon jók, de sajnos több nagynevű gyárat felvásároltak multinacionális mamutvállalatok, és a minőség a profitszerzési kényszer miatt jócskán leromlott. Mint pl. ennél a terméknél is. Keressétek inkább a kisüzemi cseh söröket, már nálunk is hozzáférhetőek!


    Multi pl.:

    Staropramen
    Pilsener Urquell
    Kozel
    Krusovice
    Breznak
    Gambrinus
    Zlatopramen
    Starobrno
    Zlatý Bažant
    Budweiser


    Kisüzemi pl.:

    Postřižinské
    Novopacke
    Bohemia Regent
    Primátor
    Pardubický
    Žatec
    Konrad
    Bernard
    Černá Hora
    Vyškovské


    http://csehsor.hu/

    VálaszTörlés
  3. Most voltam kint Csehországban és hoztam néhány fajta "eredeti" cseh sört! Nos a Starobrno Medium 4.7% viszi a prímet. Lehet, hogy nem vagyok nagy szakértő, maximum műélvező, de ez a sör nyert! Nálam. Az első korty után éreztem, hogy ez már valami. Ugyan nem a sörért voltam kint, az csak a hab volt a cseh úton, de már csak a sörért is megérte volna!!! Köszönöm Starobrno Medium 4.7%!

    VálaszTörlés
  4. A cseh söröknél sokkal jobbakat is találsz, ráadásul idehaza.

    http://csakajosor.hu/index.php?categoryID=79&show_all=yes

    VálaszTörlés