2012. november 12., hétfő

Edelweiss Dunkel Weissbier 5.3%

Típus: Német (osztrák) sör, barna, búza

Saját tapasztalat: Az világos Edelweiss régebben egyik kedvenc búzasöröm volt, ezért kimondottan örültem, amikor végre rátaláltam a hosszasan keresett Edelweiss Dunkel Weissbier-re, azaz a barna búzára. A piros címkés üvegből hatalmas habbal sikerült kitöltenem a hozzá illő Edelweiss-os pohárba a kávésbarna színű sört, amely szűretlen mivoltának köszönhetően átlátszatlan volt. (van ilyen szó? :) ) Már illatáról is megmondtam volna, hogy ez egy "Edel", íze pedig csak ráerősített a sejtésre. Kimondottan finom, telt ízű búzasör ez, amelyet csupán annyi különböztet meg világos testvérétől, hogy talán egy hajszállal édesebb, malátásabb. Amúgy ugyanaz a friss, kicsit citrusos, élesztős ízvilág jellemzi, mint zöld kupakos társát. Örülök, hogy megvettem, minden cseppje megérte a kasszánál hagyott €1.07-t. Mivel Ausztriában vettem, ezért magyar felirat még hírből sem volt a címkéken (szerencsére), bár úgy tudom, hogy az Edelweiss nem is készíthető Magyarországon licensz alapján, így minden itthon kapható üveg eredeti, import termék.

Alkoholtartalom: 5.3%

Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komló, élesztő

Gyártja: Brau Union Österreich AG, A-4020 Linz, Austria

Itt vettem: Interspar Wels, Ausztria; Ára: €1.07 (2012.07.)






Értékelés
Sör pontszám: 9/10
Ár/érték: 7/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése