2012. december 7., péntek

Zwiesel Zwickl Naturbier 5.5%

Típus: Német sör, világos, szűretlen búza?

Saját tapasztalat: Közvetlenül a Zwiesel Dampfbier 5% után bontottam ki a család másik tagját, a Zwickl-t. Ez egy világos, szűretlen búzasör, amelynek habja viszonylag nagy, viszont annál rövidebb életű volt. Ha tudtam volna, hogy melyik a világos, és melyik a félbarna, fordítva kóstoltam volna őket, mivel az édes után kevésbé éreztem a világos sör egyedi ízét. Alapvetően igaz rá, hogy "rossz Bajor sör nem létezik"... Kicsit élesztős, kicsit búzasörös, de nekem semmi extrát nem hordozott. Az én szememben egy átlagos német búza lett, amely 85 centért nem rossz vétel (itthon 400 Ft-ért sem kapunk hasonló sört), viszont ha hozzávesszük, hogy ennél olcsóbban akár egy 10 pontos Franziskaner Weissbier-t is hazavihetünk, akkor már nem világrengető az élmény. Szénsavtartalmát magasnak mondanám, mivel nemcsak a kitöltéskor futott ki majdnem a pohárból, hanem a kortyolások során is rendesen érződött a CO2 túltengése. Az utolsó kortyoknál egy kis kellemetlen kénes(?) íz is előkerült, amely az eredetileg 6 pontos értékelésemet lecsökkentette 5 pontra.


Alkoholtartalom: 5,5%

Összetevők: víz, árpamaláta, komló, élesztő

Gyártja: Dampfbierbrauerei Zwiesel, Regenstrasse 9, 94227 Zwiesel


Itt vettem: REWE, Vilshofen, Németország; Ára: €0.85 (2012.07.)





Értékelés
Sör pontszám: 5/10
Ár/érték: 5/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése