2013. november 1., péntek

Niškičko Pivo 5% - Montenegrói sör

Típus: Montenegrói sör, világos

Saját tapasztalat: A Niškičko Pivo egy viszonylag új sör lehet a sörök világában, ugyanis mindössze 1896 óta főzik Nikšić nevű városban, Montenegro-ban. Kitöltve egy meglehetősen világos színű, hófehér, ám kevés habbal rendelkező ital tárult elém, amelynek illata kicsit citrusos, édeskés volt. Belekortyolva a citrusos világ erősebbé vált, amelyhez fő ízként édeskés, malátás (kukoricadarás? - az összetevők szerint simán lehet) dolgok társultak, utóízében viszont már keserű volt. Magáról a sörről eddig sohasem hallottam, valószínűleg egy átlagos pilsner lehet a hazájában, amelyből szerencsére nem spórolták ki az alkoholt az olcsóság kedvéért, és beletették az "igazi" sörökre jellemző 5%-ot. Alapvetően szomjas voltam, amikor kóstolni kezdtem, ezért gyorsan legurult a fél liter, különösebb nehézségek nélkül. Egyedül az édes kukoricás íz zavart, de igazából ez sem volt azért annyira vészes. Érdekességnek mindenképpen jó volt, de nem ez lesz életem söre :)

A sört Ákostól kaptam a teszthez, ezúttal is köszönet érte!

Alkoholtartalom: 5%


Összetevők:
víz, árpamaláta, kukoricagríz, komló, sörélesztő

Gyártja:
Pivara Trebjesa AD Niksic, Njegoseva 18, 81400 Nksic, Crna Gora MNE

Itt vettem: Ajándék volt





Értékelés
Sör pontszám: 4/10
Ár/érték: - Ajándék volt
Újra vennék? – Talán
Megérte? -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése