2014. május 4., vasárnap

Starobrno Tradiční 4%

Típus: Cseh (szlovák) sör, világos

Saját tapasztalat: A Starobrno Tradiční 4% egy olyan világos sör, amelyet a Heineken főz Hurbanovo-ban. Jellegét tekintve egy výčepné/výcapné, azaz csapolt jellegű sör. Kicsit keresgéltem, hogy milyen fajtát sikerült korábban megkóstolnom (meglett, a Starobrno Medium 4.7%), és annál sem kellett csalódnom, ugyanis könnyed, kiegyensúlyozott sörként ismertem meg. Nincs ez másképp a "kistesóval" sem, ugyanis a Tradiční is könnyen lecsúszott, nyári estén szomjoltóként első osztályú lehet, habár kissé emelt szénsavtartalmának köszönhetően nem selymesen gurulnak le a kortyok. Nincs semmi fura, vagy épp kellemetlen mellékíz, csakis a sör maga, a kellemes komlós ízével. Összességében teljesen átlagos sör ez a 10 balling fokos csapolt változat, sem több, sem kevesebb egy könnyed cseh/szlovák sörhöz mérve.


Alkoholtartalom: 4%

Összetevők: víz, ármapaláta, komló, komlókivonat

Gyártja:
Heineken Slovensko a.s, Novozámocká 2, 947 01 Hurbanovo, Szlovákia

Itt vettem: Billa, Sturovo, Szlovákia; Ára: 0.55€ (2014.04)






Értékelés
Sör pontszám: 5/10
Ár/érték: -  8/10
Újra vennék? – Igen
Megérte? - Igen

2 megjegyzés:

  1. Hurbanovo = Ógyalla

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy főzik Ógyallán (Hurbanovóban) is, de ez bizony a morva alapsör, amit Brnóban főznek eredetileg.

    Csapolva egy klasszis, üvegesen elmegy. Én egy kínai büfében próbáltam ki először Zlínben, csapolva. Soha olyan jól sör még nem csúszott korábban. Nem különlegesség, de kit érdekel.

    VálaszTörlés