2011. június 15., szerda

Carlsberg

Típus: Dán sör, világos

Saját tapasztalat: Nem bírtam ki, rögtön az előző Tuborg elfogyasztása után kibontottam :) A Tuborghoz képest hasonlóan finom.. nem csoda, hiszen egy tőröl fakadnak, a Carlsberg Group gyártja mindkettőt. Tovább ízlelgetve meg kellett, hogy állapítsam, hogy talán a Tuborg egy picivel jobban ízlett. Ebben eltűnt a szláv ízvilágra emlékeztető valami és a Carlsberg ízének valahogy egy másfajta beütése volt (talán az adalékok miatt?), nem vágott fejbe az a frisseség és erő, mint a Tuborgnál. Ennek ellenére finom, jól csúszó sör képét adta, de nálam dán vonalon a Tuborg nyert.

Alkoholtartalom: 5%


Összetevők:
árpamaláta, ivóvíz, komló, komlókivonat, sörélesztő, antioxidáns: nátrium-szulfit

Gyártja: Carlsberg Croatia d.o.o., Ulica Danica 3. 48000 Koprivnica, Croatia
Forgalmazza: Carlsberg Hungary Kft. 2040 Budaörs, Neumann J. u. 3.


Itt vettem: Kecskemét, Tesco - Ára: 234 Ft



Értékelés:

Újra vennék? – Igen
Megérte? – Igen

Sör pontszám: 7/10
Ár/érték arány: 7/10

8 megjegyzés:

  1. nálam(és a baráti körömben) egyértelmű kedvenc;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kellemes sör, itatja magát. Szerintem az ár érték aránya a legnagyobb pozitívum.

    VálaszTörlés
  3. Jo kis sor ez, mostanaban ittam nehanyat, viszont vettem par napja egy doboz tuborgot, most ilyen szines tematikus dobozokban aruljak, es sajnos mar abban is benne van a kukoricadara.

    VálaszTörlés
  4. Nem minden nap iszok Carlsberget. De sajna ez is mindegyik sör hazánkban mindig változó minőségben érkezik meg. Volt, hogy túl keserűnek találom ahhoz,hogy többet igyak belőle. Idén (2012) nyarán viszont (Tuborg green-re )emlékeztető semleges "nyári itatja magát" ízvilágúnak éreztem amiből 2-3-at le is gurítottam nem egyszer mert nem hittem az ízlelőbimbómnak. Később vettem észre, hogy nem magyar exportra szánt dobozokkal találkoztam hanem: Szlovák-al !!!! Ennyit a sörtesztekről.. :(
    Hozzánk nem biztos, hogy az eredeti íz kerül..!
    ..Manci..

    VálaszTörlés
  5. Én azt tudom javasolni, hogy szűkös anyagi lehetőségek esetén is igyunk jobbat, csak kevesebbet! A nagyüzemi kukoricás egyenlöttyök semmi ízélményt nem nyújtanak, csak rosszullétekkel tűzdelt lerészegedésre alkalmasak. Még az agyonreklámozott és jólismert nagynevű márkák is mint ez, igen silány minőséget képviselnek. Fogadjuk el, ahogyan a boroknál és a pálinkáknál is, a minőséget meg kell fizetni! De vannak azért olcsóbb megoldások amik jók, a hazai lager vonalon is. Kiemelném például a Békésszentandrási kisüzemi főzde Ogre sörét. Semmi fölösleges fakszni: 13 balling, pilseni maláta, zateci komló, élesztő és hatvan napos érlelés. Igazi magyar kézműves sör, 5.6% alkohol és 275 Ft. Nincs benne semmi különleges, de minőségi anyagokból és odafigyeléssel lett teremtve. Olyan, amit egy egész délután el lehet kortyolgatni egy jó társaságban. Egy alap ivósör cseh pilzeni mintára, ahogyan az ismert márkáknak (borsodi, soproni, arany ászok, kőbányai, szalon) is ki kellene nézniük. Beszerezni sem nehéz, csak fel kell keresni a speciális sörboltok valamelyikét. A vidékieknek sem kell nélkülözni, mert több webáruházból is megrendelhető házhozszállítással! A Békésszentandrási Arany korsó még kedvezőbb árú, bár valamivel gyengébb és mostanában ritkábban kapható. A barna sörök kedvelői választhatják a 7%-os Fekete korsót, Ogre árban. A lányok a meggyes vagy a szilvás Békésszentandrásit, valódi gyümölcsből, ugyanannyiért. Végül egy alapigazság, miszerint amelyik sörnek bármi köze van a négy nagy multinacionális mamutvállalathoz (ABInBev, SABMiller, Heineken, Carlsberg), arra rá sem szabad nézni! Sajnos a szupermarketekben majdnem minden sör ilyen, ez is!

    VálaszTörlés
  6. Miért ne lehetne? Ezekre előírások, fogyasztóvédelmi szabályok vannak, nem egy fürdőkádban keverik össze az alapanyagokat, majd öntik bele egy üvegbe.

    VálaszTörlés
  7. ez nem sör hanem a szerbiai emberkísérleti központ magyarul a Carlsberg Szerbia utánzata, aki ezt úgy issza mint az eredeti dánt és nem érzi benne a kezelőszerek tömkelegét az tökmind1 mit iszik, pár éve mondjuk 10 ez egy prémium sör volt lásd Holsten Beck's stb. amik mellesleg No.-ban véve (olcsóbban mint itthon) világverő sörök de itt (és ez nem a szokásos magyar vinnyogás dolgoztam a szakmában és nem takarítóként) ezek nem sörök hanem feladalékolt olcsó pénztermelő vegyszerek :) ... kedvec példám Bécs ahová érdekes módon a Stella nem a 2 méterre lévő Sopronból jön hanem Belgiumból ..... persze biztos a Heil Nekem Hungária nem tudná kielégíteni a plusz igényt .... hát presze

    VálaszTörlés
  8. Most Ukrajnában gyártják. Hát nem vagyok tőle hanyatt esve,sem a Tuborgtól,amit Szerbiában csinálnak.

    VálaszTörlés