2011. június 13., hétfő

Guinness Draught ír fekete sör

Típus: Ír sör, barna (fekete)

A Guinness az "Irish stout"-ok, vagyis az ír barna sörök családjába tartozik. Ezen stout sörök közös jellemzője, hogy pörkölt árpaszemek és maláta felhasználásával készülnek. A Készítés szempontjából a Guinness a felső erjesztésű sörök csoportjába tartozik, melyek nevüket onnan kapták, hogy az erjesztés során az élesztő a sörlé tetején lebeg. Innen ered a sörfajta különleges íze. (lásd Sörfajták, Sörkészítés)



Saját tapasztalat: A kupakon található ajánlásnak rögtön az elején ellentmondtam: Nem az üvegből ittam :)
A pohárba töltve teljesen átlátszatlan, kis túlzással olyan mintha fekete kávé lenne, habbal a tetején. És tényleg! Az első kortyok szabályosan kávéra emlékeztetnek! Maga a sör keserűbb az átlagnál, de ez az előbb említett beütés teljesen jól egyensúlyba hozza a cuccot. Szénsav tartalmát kevésnek érzem, de ez nem hiba, egyszerű megállapítás. Ettől még a Guinness különleges, egyedi sör, amelyet kererű, fanyar ízvilágáról bármikor megismernék akár bekötött szemmel is.


Alkoholtartalom: 4,2%

Összetétel: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő

Gyártja: Guinness & Co. St. James's Gate, Dublin, Íroszág
Importálja: Liquid Gold Kft. 1117 Budapest, Hunyadi J. út 1.

Itt vettem: Kecskemét, Tesco – Ára: 427 Ft (0.33l)






Értékelés:


Újra vennék? – Igen
Megérte? – Kissé drága

Sör pontszám: 8/10 - Különdíjas :)
Ár/érték arány: 3/10

23 megjegyzés:

  1. A Guiness egy nagyon finom, egyedi sör. Íze semmihez nem hasonlítható, önállóan létezik. Én 549-ért láttam a Tescoban, kár, hogy ilyen drága.

    VálaszTörlés
  2. Ha túl keserűnek érzed akkor idd úgy ahogy itt Írországban is sokan teszik. Sziruppal, ami nem más mint egy kevés fekete ribizliszörp. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vendég így szól: Kérek a sörhöz fekete ribizliszörpöt? - Sajnos nálunk erre kidobják...

      Törlés
  3. Azért ez a sör korántsem annyira egyedi! Ez egy létező kategória, az úgynevezett STOUT, rengeteg jobbnál jobb példánnyal. Az más kérdés, hogy a szupermárketekből tájékozodóknak ez az egy lehetősége van ilyesmire, ami amúgy kategóriájában csak egy gyenge köpes színvonal.

    Tessék kóstolgatni ezeket:
    http://www.csakajosor.hu/index.php?categoryID=97&show_all=yes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze.😊 Azért csak lerakott valamit az asztalra. Amit küldtél linket biztos jó sörök és végülis 3500 Ft per üveg,nagyon kedvező árú egy milliomosnak 😊

      Törlés
  4. Akinek erős annak érdemes megkóstolni felesbe másik sörrel pl (pils, kellerbier, stb) Én először így ittam, és bejött.

    VálaszTörlés
  5. Én először ittam, szerintem utoljára is egyben. Egy sz.r. Elnézést, ha valakit megbántok ezzel, de ihatatlan, szénsav szinte 0 benne. Egy rendeset nem tud az ember böfögni tőle, csak nyomta a hasam. Ízre sem sokkal több mint egy Zámolyi barna sör aminek literje 350ft. Egyedül a színe és a habjának tartóssága mi rendben volt. Dobozos verziót kóstoltam benne a műanyag golyóval. Sok fajta sört kóstoltam, angol sörök közül eddig e lgrosszabb. Bishops Finger, Spitfire amik nekem jobban ízlettek. Egy szónak is száz a vége, ehhez képest a Steffl tegnap megváltás volt. Te valljuk be, hogy az sem egy remek sör. Hétvégén bepótolunk mindent. Megyünk belga sörözni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maradj a Borsodinal az valo neked te paraszt :)

      Törlés
    2. Azt hol talaltad leirva, hogy a sornek bufogtetnie kell?
      Masreszt tenyleg nem olyan mint az angol sorok, mar csak azert sem mert ez ir.

      Törlés
  6. Szerintem egy picit több szénsav talán jó hatással lett volna rá. Amúgy érdekes, másabb mint a többi sör. Szerintem jó, de nem ennyiért :D

    VálaszTörlés
  7. Hogy hibenne a 0ás co2? Persze, hogy 0ás mivel nitrogénnel készül és a műanyag golyó is no2t ad hozzá kinyitáskor, hogy a szar konzervben is jó legyen a habja.
    igyatok Dublinban friss csapoltat....
    szerintem legnagyobb különbségèt a hordó kontra konzervnek ez a sör tudja!!! persze a hordó győz!

    VálaszTörlés
  8. Hogy hibenne a 0ás co2? Persze, hogy 0ás mivel nitrogénnel készül és a műanyag golyó is no2t ad hozzá kinyitáskor, hogy a szar konzervben is jó legyen a habja.
    igyatok Dublinban friss csapoltat....
    szerintem legnagyobb különbségèt a hordó kontra konzervnek ez a sör tudja!!! persze a hordó győz!

    VálaszTörlés
  9. A Budweiser Dark fekete sör még kétszer finomabb ennél, pedig fele ennyibe kerül. Nekem ebben a kategóriában az a legjobb.

    VálaszTörlés
  10. Teljesen más mint a Budweiser Dark, vagy bármi itthon kapható barna/stout.
    Krémes, kevés szénsavval, nem túl tömény, egyedi íze van.
    Brutálisan jó! Én a dobozost szoktam venni, a golyóssal.
    1000Ft körül van literje akciózva, csapolva ennyibe kerül 0.5 liter, nagy különbséget nem vettem észre (habár lehet túl volt hűtve). Ezt nem szabad nagyon hidegen inni.

    VálaszTörlés
  11. Hasonlíthatatkan íz: sörkrém.

    VálaszTörlés
  12. kutyaszar de legalább méregdrága .......... a recept ismerős kostolj meg egy istei barna/fekete sört a nmeteknék vagy a cseheknél menj haza Írországba próbáld meg lemásolni ...... kurvára nem ment akkor találj ki egy saját kategóriát és add méregdrágán ........ ez lehetne valami futottak még fekete lötty de nem sör

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondolnam, hogy ir barataink barmit is masolni probaltak ezzel, de attol meg meg nekek jobban neked lehet jobban izlik amit probaltal.
      Mondjuk hogy kepes vagy a kutyaszart talalni hozza legkozelebb izvilagban... Nem kell ami minden szart a szadba tenni :)

      Törlés
  13. Finom volt nagyon, imádom, hogy kevés benne a bubi. :)

    VálaszTörlés
  14. A legjobb sör! Nekem a kedvencem. :)

    VálaszTörlés
  15. Én egyszer ittam Guinnes-t egy bárban, azóta terveztem, hogy megismétlem. A Metróban pont sikerült leárazva vennem 1-2 dobozzal. Hogy miért tartom a legjobbnak? Mert egyedi, külonleges, érdekes, máshoz nem hasonlítható. Aki édeset akar, igyon gyümiszörpöt, ez nem nekik való. Ha nagyon keserű, várni kell vele, mert túl hideg. Ha kicsit melegszik, akkor jönnek elő az igazán eredeti ízek. Literszám nem fogom inni, ez inkább akkor jó, amikor valami különlegesre vágyom. Egy doboznál még a magas ár sem zavar.

    VálaszTörlés