2011. június 9., csütörtök

Amstel Premium Lager

Típus: Holland sör, világos

Saját tapasztalat: Kitöltéskor közepes mennyiségű hab fejlődött. A teszt nem indul rosszul, de…
Erősen keserű és száraz íz fogad, ilyennek képzelem el azt, ha valaki port önt a szájába. Amikor az üveg felénél jártam és folytattam a kortyolgatást, rendszeresen elfintorodtam az ivások után. A katasztrofális Steffl-nél valamennyivel jobb, de a másik holland sörnél, a Heinekennél viszont érezhetően rosszabb (már a Heinekenért sem rajongtam túlzottan)
A fél litert kb negyed óra alatt fogyasztottam el, az utolsó kortyoknál már teljesen elszállt a szénsav és valami teljesen újfajta utóíz jelentkezett, ami összerántotta a számat. A legvégén rájöttem, mintha valami savanyú és sós lenne egybekeverve a keserűvel...


„Amstel: A barátságra” – hát én pont nem ezzel koccintanék.

Update: A teszt után 2 órával: gyomorégésem van…


Alkoholtartalom: 5%

Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló

Gyártja: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 9400 Sopron, Vándor S. u. 1.

Itt vettem: Kecskemét, Tesco – Ára: 199 Ft




Értékelés:

Újra vennék? – Nem
Megérte? – Nem igazán

Sör pontszám: 3/10
Ár/érték arány: 4/10

Az Amstel család másik tagját, az Amstel Pulse-t szintén megkóstoltam...

13 megjegyzés:

  1. Szerintem te csak egy rossz üveget fogtál ki, vagy borzasztóan elkényeztetted az ízlésedet. Több barátommal egyetértve ez egy legalább 6,5/10 sör!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aha, tehát a kutyaszar se rossz, ha az ember nem "kényezteti el az ízlését". Hát, szerintem meg az ember ne egyen/igyon vacakot, ha megteheti. Tizenévesen, mikor nem ismertem mást, én is "szerettem" az Amstelt, de legalább 10 éve nem ittam ilyet, mert mióta megkóstoltam az első normális sörömet, azóta ilyesmivel nem szennyezem a szervezetemet. Az Amstel egy alja minőségű sör, azoknak a fogyasztóknak, akik nem minőséget keresnek, hanem alacsony árat, de úgy akarnak tenni, mintha érdekelné őket a minőség, ezért nem a 100 forintos "value" sört veszik meg, hanem a tévében is reklámozott terméket, aminek prémium hatást keltő csomagolása van.

      Törlés
  2. Ma vettem egy újabb üveg Amstelt, ez most jobban határozottan jobban ízlett, mint amikor a cikket írtam. Erre most kb. 5-öt adnék. Tapasztalatom szerint annak ellenére, hogy minden sört alapvetően egyformára készítenek a sörfőzdék, előfordulnak különbségek "szériák" között, lehet, hogy a júniusi üvegemmel volt valami. :)

    VálaszTörlés
  3. Nálam ez az egyetlen sör, aminél 100%-ig szemet tudok hunyni a kukoricadara jelenléte felett, és élvezni tudom minden kortyát. Egyszerűen ez az egyik kedvenc söröm (kukoricadarástul-mindenestül), határozottan jobb sörnek tartom mint pl. a Heinekent!
    Nem is értem, itt mifelénk az utóbbi időben egyre jobban tünedezik el a boltok polcairól, pedig nem csak én hanem a barátaim is nagyon szeretik.
    (Bár velük eléggé egyezik az ízlésünk, a tiltólistás sörök is ugyanazok nálunk) :)
    Szóval nem rossz sör az Amstel, sőt!!!

    VálaszTörlés
  4. dehogynem, az Amstel kifejezetten rossz sör

    VálaszTörlés
  5. Ebből is csak az import a jó ami nincs elbaszva kukoricával meg persze a "bock" változata amit már rég nem láttam gondolom nincs igény a jó barna sörre :(

    VálaszTörlés
  6. Az Amstel 100%-os már az itthoniban sincs kukoricadara, csak víz, árpamaláta, komló. Én most a Tescoból hordom, mert egyedül ott lehet kapni olyat ami szeptember 9-ig jó, tehát 7 hónapja van még. Ez nagyon finom és friss! Múltkor nem volt, ezért a Spárba vettem egy olyat ami áprilisig jó, de azt földhöz basztam olyan szar volt! Az üveges HB itthon egy rakás szar, a Heineken meg olyan, mint a mosószer! A Budweiser talán a legjobb amit itthon lehet kapni, mert az import, de lényeges, hogy friss legyen! Ha az ember Szlovákiában jár akkor ott meg 100%-os a Zlaty Bazant! Még annyi, h szerintem csak üvegeset érdemes venni, mert a dobozos söröknek szarabb az íze. Végeredmény: Víz, árpamaláta, komló,és legyen 5%-os, minél frissebb és üveges. De a király mindig a frissen csapolt marad :D

    VálaszTörlés
  7. EZ EGY KIVÁLÓ SÖR !!! ZOZIPAPA MONDJAD MÁR AKKOR MELYIK A NORMÁLIS SÖR ÍRD KI A NEVÉT !!! A BUZIKNAK AJÁNLOM A HEINEKENT !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár nem Zozipapa vagyok, de szívesen válaszolok. Rengeteg normális sör van, általában azok, amik nem nagy multinacionális sörgyárak termékei. Sajnos a szupermarketekben ezek nem kaphatók, és drágábbak is. A nagyüzemi sör, a profitszerzési kényszer miatt, manapság igen silány minőségű, beleértve a nagynevű márkákat is, mint ez. Magyarországon és a régióban elterjedt alsó erjesztésű, másnéven láger sörök amúgy sem túl izgalmasak a világ más tájain, bár léteznek azokból is jók. Az USA-ból, kb egy évtizede elindult sörforradalom pár éve hazánkat is elérte, és nagyon "divatos" lett az amerikai komlókkal, bitang keserűre főzött, kisüzemi kézműves vonal. Az úgynevezett IPA-k amik leginkább hódítanak! Az egyik legnagyobb nemzetközi sörértékelő oldalon - http://www.ratebeer.com/ - lehet keresgélni, a 91-100 pontosak, ha többszázan értékelték, már biztos lehetsz, hogy jók! Néhány példa:


      LAGER

      Czech Pilsner
      Koutský Světlý Ležák 12° (CZ)
      http://www.ratebeer.com/beer/koutsky-12o-sv283tly-lezak/69364/67809/

      Doppelbock
      Ayinger Celebrator Doppelbock (D)
      http://www.ratebeer.com/beer/ayinger-celebrator-doppelbock/1090/67809/


      ALE

      German Hefeweizen
      Weihenstephaner Hefe Weissbier (D)
      http://www.ratebeer.com/beer/weihenstephaner-hefe-weissbier/1156/67809/

      Weizen Bock
      Schneider Weisse - TAP6 - Unser Aventinus (D)
      http://www.ratebeer.com/beer/schneider-weisse-tap-6-unser-aventinus/2224/67809/

      Abbey Tripel
      Westmalle Tripel (B)
      http://www.ratebeer.com/beer/westmalle-tripel/2204/67809/

      Belgian Strong Ale
      Chimay Bleue (B)
      http://www.ratebeer.com/beer/chimay-bleue-blue--grande-reserve/53/67809/

      India Pale Ale (IPA)
      Brewdog Punk IPA (SCO)
      http://www.ratebeer.com/beer/brewdog-punk-ipa-56/135361/67809/

      Double IPA
      Port Brewing Mongo IPA (USA)
      http://www.ratebeer.com/beer/port-brewing-mongo-ipa/116208/67809/

      Stout
      Mikkeller Beer Geek Breakfast (DK)
      http://www.ratebeer.com/beer/mikkeller-beer-geek-breakfast/53853/67809/

      Imperial Stout
      De Molen Hel & Verdoemenis (NL)
      http://www.ratebeer.com/beer/de-molen-hel-verdoemenis-hell-damnation/87696/67809/


      A csakajósör-ben (1072 Budapest, Kertész u. 42-44.) be tudsz szerezni rengeteget ezek közül. Webáruház is van!

      Magyar vonalon ajánlom például:


      Keserű Méz (Fóti Sörfőzde)
      Fekete Korsó (Békésszentandrási Sörfőzde)
      Corvinus Rex (Serforrás Sörfőzde)
      Cortez (Rizmajer Sörfőzde)
      Köleses (Bandusz)

      White Horse (Stari Sörfőzde)
      Pokerface (Legenda Sörfőzde)
      Diesel (Legenda Sörfőzde)
      Bitterfly (Hopfanatic)
      Sherwood (Bors Serfőzde)


      De ezen Magyar főzdék összes sörét érdemes végigkóstolni! Ég és föld a különbség!

      Évente kétszer megrendezik a Főzdefesztet, a hazai kézműves sörök fesztiválját, Budapesten a Mikszáth Kálmán téren. Ott meg lehet kóstolni a jobbnál jobb Magyar kisüzemi söröket! Belépő nincs!!!

      Törlés
  8. Amszterdamban kell inni mindegy, h mibe van!! Össze se lehet hasonlítani!! Kár, h licence így elbassza, ebben az országban sört se tudnak főzni!! Meg nem is akarnak!!! Ott ez a kedvenc söröm!!

    VálaszTörlés
  9. Közel a 40 éves korhoz elmondhatom, hogy rengeteg sört megittam életemben, emiatt van is látható sörpocakom. Az Amstel a 90-es években (a Dreherhez hasonlóan) még piros színben (lager) és zöld színben (pils) volt kapható.
    Nekem kizárólag a zöld jött be, így már akkor sejtettem, hogy én PILS rajongó vagyok! : ))
    Wernesgrüner, Radeberger, Gilde, ezek könnyen beszerezhető sörök voltak, illetve olcsók is.
    Kecskeméten a Wernesgrünernek csapolt verziója is volt... igazi baráti beszélgetős sör.
    Volt egy zenés pub is Amstel néven (Kilele), na ott égő volt, de sohasem ittam Amstelt! : )))

    VálaszTörlés
  10. Amit itthon isztok, jobb ha tőlem tudjátok, nem Amstel, csak a név elkótyavetyélése :(
    Az ordító különbség amit az "értő" közönség elfelejtett ugyanis észrevenni, hogy míg az Amstel egy Pilsener, addig az itthoni lőre Lager.

    VálaszTörlés
  11. a holland import nem rossz , sőt ez egy kifejezetten jó sör az ungárise gyártmánnyal az a bajom hogy tudom hogyan készül és nyugodtan mondhatom hogy egy rakás szar

    VálaszTörlés